آیت الله سید احمد علم الهدی عصرچهارشنبه در جمع دانشجویان معتکف در دانشگاه فردوسی افزود: فضای اعتکاف فضای انزوا طلبی نیست، زیرا اگر چنین بود در دره ها و غارها اعتکاف صورت می گرفت.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید به دنبال عبادتی رویم که بین ما و خدا یک رابطه ویژه ایجاد کند، اضافه کرد: تمامی عباداتی که در جمع برگزار می شوند چنین خصوصیاتی را دارند.
وی اظهار کرد: اعتکاف عبادتی است که برای انسان دلدادگی و وابستگی ایجاد می کند و اگر بنا باشد چنین وابستگی در ابتدای جوانی رخ دهد برای تمام عمر اثر گذارمی شود
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اعتکاف به معنای اقبال پذیری است، تصریح کرد: اعتکاف در دوران جوانی می تواند جرقه ای در جوان ایجاد کند که اقبال درونی وی نسبت به خدا مانند جاده ای روشن تا پایان عمر ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه اعتکاف در میان سایر عبادات خاطر نشان کرد: نباید در اعتکاف با عبادت های سنگین و نمازهای طولانی یا ختم قرآن در سه روز یا کمتر خود را خسته کنیم زیرا ارزش عبادت به ایجاد حال درونی و ارتباط ویژه بین انسان و خداست هر چند آنها هم ارزش خود را دارند.
نماینده فقیه ادامه داد: در عبادتی که انجام می دهیم باید احساس شود که مخاطبی در مقابل ما قرار دارد آن هم مخاطبی که از رگ گردن به ما نزدیک تر است و اگر ما فاصله ای در این بین احساس می کنیم از طرف خودمان است و باید تلاش کنیم تا آن را کم کنیم.
6012/7495خبرنگارحسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.