جواد حدادنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام زمینه برای توسعه روابط بین دانشگاههای ایرانی و خارجی به نحو مطلوبی فراهم شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 250 دانشجوی خارجی نیز در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه حکیم سبزواری در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری به رشد 7.9 برابری قراردادهای این دانشگاه با بخش صنعت نیز اشاره و بیان کرد: پارسال حجم این قراردادها به حدود 25 میلیارد ریال رسید که برنامه ریزی شد تا این میزان به حدود 40 میلیارد ریال افزایش یابد.
وی گفت: این قراردادها در حوزه مشاوره واحدهای صنعتی، انجام فعالیتهای پژوهشی با شرکتها و بخش صنعت و فعالیتهای پیمانکاری است.
او به فعالیت 12 شرکت و هسته فناور در مرکز رشد این دانشگاه نیز اشاره و بیان کرد: پس از ورود این شرکتها به حوزه دانش بنیان دانشگاه حمایتهای خود را در زمینه تامین نیازهای مالی، پرداخت تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال انجام می دهد.
وی افزود: سرانه رشد مقاله های دانشگاه نیز به ازاء تعداد اعضا هیات علمی از 67 صدم در سال 92 به رتبه 2.3 در سال گذشته رسید.
حدادنیا به افزایش تعداد اعضا هیات علمی این دانشگاه از 198 به 260 نفر نیز اشاره و بیان کرد: پارسال 20 میلیارد ریال به عنوان گرند پژوهشی برای توسعه فعالیتهای علمی اساتید و دانشجویان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به تلاشهای برای توسعه فعالیتهای علمی و پژوهشی ادامه داد: در سایه تلاشهای انجام شده در سال گذشته دانشگاه حکیم سبزواری از بین 200 مرکز عملی کشور توانست در جمع ۶ دانشگاه و پژوهشگاه برتر در حوزه دیپلماسی علمی قرار گیرد.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی(۶۴رشته)، کارشناسی ناپیوسته(۳رشته)، کارشناسی ارشد(۵۹ رشته) و دکترا ( ۱۳رشته) در قالب ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، مهندسی معماری و شهرسازی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی برق و رایانه، الهیات و معارف اسلامی، جغرافیا و علوم محیطی، مهندسی نفت و پتروشیمی و دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر با جمعیت دانشجویی 9000 نفر است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7499/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.