حجتعلی شایانفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 73 روستای خراسان رضوی در جریان این زلزله دچار خسارت شد و در مجموع حدود پنج هزار واحد مسکونی آسیب دید.
وی ادامه داد: مرحله نخست بازسازی این آسیبها با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای هزار و 800 واحد مسکونی روستایی که بیش از 60 درصد تخریب شده اند امروز آغاز شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در این چارچوب همزمان کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی جدید برای زلزله زدگان در روستاهای دو قلعه وراشک شهرستان فریمان، روستای کلاته قدم شهرستان مشهد، دو روستای یکه پسته و قلعه سرخ شهرستان تربت جام آغاز شد.
وی افزود: در بقیه روستاها نیز که میزان تخریب در آنها زیر 60 درصد است به مرور عملیات بازسازی و نوسازی انجام می شود.
شایانفر ادامه داد: تاکنون برای اسکان جمعیت زلزله زده در این مناطق دو هزار و 571 تخته چادر امدادی، بیش از پنج هزار تخته پتو، هزار و 810 بسته غذایی و هزار و 810 بسته بهداشتی توزیع شده است.
وی همچنین گفت: پس از زلزله شش ریشتری چهارشنبه هفته گذشته تا ساعت 7:30 صبح امروز 23 فروردین 930 پس لرزه با کانونیت سفیدسنگ فریمان رخ داده که قدرت 119 مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: ساعت 23:18 دقیقه دیشب نیز زلزله 4.1 ریشتری در این منطقه به وقوع پیوست و همچنان پس لرزه ها ادامه دارند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.