احمد برادران در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: در مدت سه سال گذشته بیش از 82 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش صنعت این شهرستان سرمایه‌گذاری شد که گامی در توسعه صنعتی این منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت برای 60 واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال 916 نفر پروانه بهره‌برداری صادر شد، تصریح کرد: همچنین حدود 180 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه چهار هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال حدود سه هزار نفر صادر شده است.

برادران افزود: با ایجاد دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان، زمینه برای جذب سرمایه گذاران در بخش صنعت فراهم شد که با توجه به این موضوع، سرمایه گذاری در این بخش 2.4 برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به  اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق بخش صنعت در سبزوار عنوان کرد: این تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب به 12 واحد صنعتی نیمه فعال اختصاص یافت که زمینه اشتغال برای حدود 250 نفر در شهرستان را فراهم کرد.

فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر  110 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط صندوق کارآفرینی امید به 360 طرح اشتغالزایی در این شهرستان پرداخت شد.

برادران ادامه داد: این تسهیلات در زمینه ایجاد کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، ساخت قطعات خودرو، امور خدماتی، کشاورزی و توزیعی پرداخت شده که  با پرداخت آن زمینه ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 100 نفر در این شهرستان فراهم شد، همچنین در جهت رونق اشتغال و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران 30 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار توسط دولت سرمایه گذاری شد.

برادران گفت: این حجم اعتبار در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی شامل آسفالت، خط انتقال گاز، روشنایی، شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه، حفر چاه آب شرب و موارد مشابه هزینه شده است.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه دولت طرح بخشودگی جرائم تا سقف یک میلیارد ریال را ابلاغ کرده گفت: براساس مصوبه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان پرداخت تسهیلات تا سقف 3 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611619
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.