به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، محمدکاظم دبیری روز یکشنبه در نشست مشترک با رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی خراسان رضوی بر پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و هویت اسلامی – ایرانی تاکید کرد.
وی افزود: در شهری که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، صاحبان صنوف و مراکز تجاری باید از اسامی فارسی برای نام گذاری مراکز و فروشگاه های خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون، تولید و توزیع‌ کنندگان‌ کالاها و صاحبان‌ مراکز کسب‌ و پیشه‌ باید نام‌ اماکن‌ خود را به نام‌ ها و واژه‌ های‌ غیربیگانه‌ تغییر دهند، اظهار کرد: در صورت‌ تخلف‌ از این‌ قانون‌ به‌ ترتیب‌ با اخطار کتبی‌، تعویض‌ علائم‌ و نشانه ‌ها و تغییر اسامی‌ و عناوین‌، تعطیلی موقت‌ محل‌ کار و لغو پروانه‌ کار با آنان برخورد می شود.
دبیری با بیان اینکه مدیران اتحادیه ها و تشکل های صنفی باید آیین نامه اجرایی این قانون را مبنای عمل قرار دهند، گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه برخورد که منجر به ضرر و زیان افراد شود، با دادن فرصت لازم زمینه تغییر نام بیگانه به نام ایرانی برای فعالان بخش اقتصادی و فرهنگی فراهم می شود.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به حساسیت های فرهنگی این قانون و اجرای آن، گفت: همکاری نزدیک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی علاوه بر بهبود سیمای فرهنگی شهر، منجر به تسهیل امور فعالان صنفی خواهد شد.
سرهنگ مهدی منصورزاده با اشاره به فعالیت مستمر گشت رصد نام ها در سطح شهر، اجرای طرح شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی شهر مشهد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد را اقدام موثر و ضروری در جهت فرهنگ سازی این مهم دانست.
مرحله اول طرح شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی شهر مشهد از نیمه دوم فروردین ماه با تذکر و اخطار کتبی‌ به واحدهای صنفی متخلف اجرا می شود.
هم اکنون 91 هزار واحد صنفی دارای پروانه در قالب 105 اتحادیه در مشهد فعالیت می کنند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.