غلامحسین حقدادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مهم در قالب اجرای 'طرح خدمات مشاوره به زوجهای متقاضی طلاق' از خرداد پارسال در مشهد و پس از آن در شماری از شهرستانهای خراسان رضوی محقق شد.
وی ادامه داد: هم اکنون این طرح در مشهد و شش شهرستان نیشابور، سبزوار، قوچان، کاشمر،گناباد و تربت حیدریه طبق تفاهمنامه سازمان بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی اجرا می شود.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از خرداد پارسال زمان آغاز اجرای طرح تا پایان اسفند گذشته 12 هزار زوج متقاضی طلاق توافقی در مراکز مشاوره مجری طرح پذیرش شده اند.
وی افزود: از این تعداد پذیرش حدود هفت هزار زوج با دریافت خدمات و پایان مشاوره تعیین تکلیف شدند که 1150 نفر آنان با تکمیل فرم رسمی به سازش قطعی رسیده اند.
حقدادی ادامه داد: 5400 نفر آنان به سازش نرسیده اند، بقیه نیز از ادامه پیگیری درخواست طلاق توافقی منصرف شده اند که به معنای سازش است اما چون فرم رسمی سازش را تکمیل نکرده اند جزو آمار سازش قطعی محاسبه نمی شوند.
وی گفت: علاوه بر اجرای این طرح، در سایر شهرهای استان نیز همه مراکز مشاوره همکاری نسبی با دادگستری داشته اند بنابراین بطور خودجوش و هماهنگ تعداد 350 سازش قطعی در بین متقاضیان طلاق که برای مشاوره مراجعه کرده اند در سایر شهرستانهای خراسان رضوی ثبت شده است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.