مجید روحانی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به خسارات زلزله اخیر خراسان رضوی در بخش دام و طیور اظهار داشت: در این رخداد، در شهرستان تربت جام یک واحد مرغداری گوشتی 10 هزار  قطعه‌ای واقع در روستای «تیمنک علیا» به دلیل ریزش سقف دچار 3 هزار قطعه تلفات با سن 35 روزه شده که با حضور نیروهای دامپزشکی دفن بهداشتی شده و تلفات 2 راس گوسفند و بز در روستای موسی آباد نیز گزارش شده است.

وی در زمینه تلفات وارد شده در حوزه دام و طیور شهرستان فریمان  نیز افزود: تلفات 43 راس دام سبک، 4 راس دام سنگین، 2 قطعه اردک و یک قطعه بوقلمون از جمله وقایع گزارش شده در جمعیت دام و طیور این شهرستان است که تمامی موارد یاد شده با حضور نیروهای دامپزشکی شهرستان به خارج روستا منتقل و دفن بهداشتی و محل نیز ضد عفونی شده است.

روحانی نژاد در زمینه خسارات وارده به جمعیت دام و طیور شهرستان مشهد خاطرنشان کرد:  تلفات 20 راس دام سبک در روستای برج موری، تلفات 7 راس دام سبک در روستای کلاته کربلایی قدم، تلفات 16 راس دام سبک در روستای درخت بید و همچنین تلفات 16 راس دام سبک در روستای کوه سفید که در مجموع 67 راس دام سبک از جمله خسارات زلزله 6 ریشتری هفته گذشته بوده است.

وی در زمینه خسارات وارده به دام و طیور شهرستان سرخس نیز یادآور شد: تاکنون تلفات دام گزارش نشده و صرفاً دیوارهای چند دامداری دچار ترک خوردگی و آسیب شده است. 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی جمع کل تلفات دامی در 4 شهرستان استان را در مجموع شامل؛ 112 راس دام سبک (گوسفند و بز)، 4 راس دام سنگین (گاو و گوساله)، 3000 قطعه طیور صنعتی و 3 قطعه طیور روستایی دانست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608436
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.