پرستو جمیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 15 هزار و 876 نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که نشان از افزایش 6 درصدی تعداد مراجعان نسبت به سال 94 دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد هفت هزار و 803 نفر اهدا کننده مستمر خون هستند که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل 6 درصد رشد دارد.
وی اظهار کرد: از تعداد اهدا کنندگان خون 12 هزار و 721 نفر مرد و 820 نفر زن هستند.
جمیلی گفت: در سال گذشته 15 هزار و 638 نوع فرآورده خونی از این پایگاه به 6 بیمارستان شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و بردسکن در غرب خراسان رضوی ارسال شد.
وی افزود: همچنین در این مدت 11 هزار و 678 واحد انواع فرآورده های خونی به پایگاه انتقال خون استان خراسان رضوی ارسال شد.
وی ادامه داد: سال گذشته 31 هزار و 644 واحد انواع فرآورده های خونی در این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل 28 درصد افزایش دارد.
جمیلی به احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هشت میلیارد ریال برای احداث این ساختمان اختصاص یافت.
وی افزود: این ساختمان در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع احداث می شود که به دلیل کمبود اعتبارات از پیشرفت فیزیکی اندک برخوردار است.
رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار ادامه داد: با توجه به افزایش مراکز درمانی در شهرستان، احداث این ساختمان ضروری است.
وی گفت: ساختمان فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار با 410 متر زیر بنا در سال 1378 احداث شده که به دلیل افزایش تعداد مراجعان پاسخگوی نیاز مردم نیست.
جمیلی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون سبزوار تنها یک پزشک دارد، افزود: کمبود پزشک در این پایگاه برای معاینه اهدا کنندگان خون نیز از جمله مشکلات این پایگاه است.
وی سانتریفیوژ یخچال دار، انکاباتور، بلاست فریزر و امثال آن را از نیازهای این مرکز برشمرد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.