علیرضا شناسایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 38هزار و 325 مسافر نوروزی در این مدت از قنات قصبه گناباد به عنوان تنها اثر ثبت شده استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی دیدن کردند.
وی اظهار کرد: در این مدت 18 هزار و 481 مسافر نوروزی در اماکن اقامتی پیش بینی شده این شهرستان شامل میهمانسرا، زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه، اقامتگاه بومگردی و خانه معلم اسکان یافتند.
وی با اشاره به افزایش بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از آثار و جاذبه های گردشگری و تاریخی گناباد و افزایش ماندگاری اقامت در این شهر، ثبت قنات قصبه در فهرست آثار جهانی را در این زمینه بسیار موثر دانست.
دبیر ستاد خدمات سفر گناباد گفت: 30 هزار بروشور و بسته فرهنگی در زمینه معرفی ظرفیتها و جاذبه های گردشگری این شهرستان منتشر و بین مسافران نوروزی توزیع شد.
شناسایی افزود: همچنین با هدف معرفی آثار فرهنگی و سنتی گناباد، بازارچه های مختلف صنایع دستی و جشنواره های بومی محلی در هشت روستای این شهرستان برگزار شد.
قنات قصبه گناباد با سابقه بیش از 2500 سال به عنوان قدیمی ترین و عظیم ترین قنات کشور شاهکار تمدن تاریخ بشر در تامین آب و چشم انداز توسعه گردشگری در این منطقه است و همچنان در تامین آب این منطقه نقش مهم دارد.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران نیز در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از دیگر ظرفیتهای معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مسیر سه استان خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی، سالانه دهها هزار نفر از این منطقه گذر می کنند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.