به گزارش عصر شنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،علی اصغر کاراندیش در حاشیه بازدید از بخش شهرک تاریخی نمایشگاه مشهد دوست داشتنی افزود: وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) در مشهد و فرهنگ مردم این خطه در طول تاریخ، نقش بسزایی در معرفی فرهنگ دینی، مذهبی و ملی کشور در سطح بین المللی داشته است.
وی ادامه داد: باید معرفی فرهنگ و تاریخ مشهد به نسل های نو، کودکان و نوجوان و آیندگان نیز به طور جدی دنبال شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار خرسندی از مشارکت و اقدامات قابل توجه دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی دررویداد مشهد 2017 اظهار کرد: در سطح ملی نیز قوای سه گانه و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به این موضوع دارند و امیدواریم همه بتوانند به وظایفشان در برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ فرهنگی عمل کنند.
کاراندیش تصریح کرد: توسعه همه جانبه در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیاز به مشارکت و هماهنگی و همگامی همه دستگاه ها به ویژه همراهی مردم دارد و نقش مردم در این زمینه بسیار پررنگ است، زیرا تنها با حضور آنان شاهد تداوم این حرکت ها و اثربخشی فعالیت ها خواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در راستای عرضه فرهنگ و تاریخ مشهد در طول سال 2017 و پس از آن به عنوان نخستین کلانشهر مذهبی جهان و مرکز ثقل مذهب تشیع، باید به توسعه زیرساخت های دائمی مانند موزه ها و شهرک های همچون مشهد دوست داشتنی توجه ویژه ای شود.
نمایشگاه مشهد دوست داشتنی که دهه فجر گذشته با استقبال مردم مواجه شده بود نوروز امسال با تغییراتی با عنوان 'شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی' فعالیت خود را آغاز کرد که مورد توجه عموم مردم و زائران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی از دوم فروردین 1396 در بلوار وکیل آباد، انتهای بلوار کوثر شمالی مشهد برپا شده که تا پایان فروردین میزبان زائران و مجاوران بارگاه حرم رضوی خواهد بود.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.