تفاهم‌نامه طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) روز شنبه در مراسمی با حضور وزیران تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی در مشهد به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور فعالان توانمند حوزه آی‌سی‌تی (فناوری اطلاعلات و ارتباطات)‌ کشور و با هدف هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری و تولید هشت هزار شغل در استان برگزار شد. 

در طرح این تفاهم‌نامه ۲۳ شرکت و چهار پروژه برای ایجاد هشت هزار شغل در خراسان رضوی مشارکت دارند که این شرکت‌ها در حوزه تولید محتوا، نرم‌افزار، صدور خدمات فنی و مهندسی، ارتقا و توسعه کاربردی و زیرساخت فناوری و اطلاعات در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال خواهند کرد. 

استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: حوزه آموزش عالی و پژوهش استان در سه سال و نیم گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته است به گونه‌ای که استان در حوزه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش دارای رتبه برتر کشور است. 

علیرضا رشیدیان افزود: بیش از ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان در استان و حجم قابل توجهی سرمایه‌گذاری در این حوزه از سوی دولت تدبیر و امید فعال شده است و باید از این ظرفیت به وجود آمده در راستای ایجاد اشتغال استفاده شود. 

وی اظهار کرد: ۴۸ درصد از مجموع نیروهای جویای کار استان را جوانان تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند که باید از توانمندی‌های آنان برای سرعت بخشیدن به روند توسعه مناطق مختلف استفاده شود. 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مزیت‌های صنعتی، معدنی، گردشگری، خدماتی و ترانزیتی زمینه بسیار خوبی را برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این استان فراهم کرده است. 

به گفته مسئوان استان خراسان رضوی، ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در دولت تدبیر و امید در این استان ایجاد شده و با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا پایان این دولت ۱۵۰ هزار فرصت شغلی دیگر نیز ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.