علی ربیعی روز شنبه در نشست همایش توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در مشهد افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات در سرحوله استراتژیهای بازرگانی دولت قرار دارد.
وی بر توجه به گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات وارتباطات تاکید کرد و گفت: این مهم در استان خراسان رضوی آغاز شده است.
ربیعی ادامه داد: حوزه هایی که برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده شامل توسعه خدمات الکترونیکی در روستاها، توسعه زیرساختهای آنها و مجوزهای مختلف برای تلفن های همراه است که با تفاهم نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متعقد شده، به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی با یادآوری ظرفیت های بالای گردشگری استان خراسان رضوی بیان کرد: برای ورود آی. سی.تی به حوزه گردشگری با سه شرکت برای توسعه پارک علم و فناوری، تولید اپلیکیشن های گوناگون و کاربردی و گردشگری سلامت به توافق رسیده ایم .
وی گفت: با انجام این توافق، شرکت های طرف قرار داد سه هزار و 200 میلیارد ریال در خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهند کرد و پیش بینی می شود از این طریق هشت هزار شغل جدید در استان ایجاد شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید با ایجاد طرح های اشتغالی خود که بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه ریزی شده بیش از 114 هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد کرده که این میزان تا پایان دولت یازدهم به 122 هزار شغل افزایش خواهد یافت.
تفاهم نامه طرح تکاپو( توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) روز شنبه در مراسمی با حضور وزیران تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی در مشهد به امضاء رسید.
این تفاهم نامه در حوزه تولید محتوا، نرم افزار، صدور خدمات فنی و مهندسی، ارتقاء و توسعه کاربردی و زیر ساخت فناوری و اطلاعات در خراسان رضوی است.
6012 /7495خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.