حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:نرخ بالای مشارکت مردم امتیاز نظام جمهوری اسلامی است و نشان می دهد آراء مردم تعیین کننده و سرنوشت ساز است و این مهم در 12 فروردین 58 و رای مثبت 98 درصدی مردم به نظام به منصه ظهور رسیده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات ، دموکراسی ورجوع به آراء مردم امروز درهمه دنیا مطرح است و درجمهوری اسلامی به طور میانگین هر سال یک انتخابالت برگزار شده است که میزان مشارکت مردم در آنها بسیار بالاست و حتی از نرخ مشارکت در کشورهایی که ادعای پرچمداری دموکراسی را نیز دارند بالاتر است.
وی گفت: شاید بتوان گفت ایران تنها کشوری است که حتی جریانات حزبی نیز در این کشور مدیریت آراء مردم را در دست ندارند و این رای قاطبه مردم است که سرنوشت انتخابات را مشخص می کند.
وی گفت:جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت مردم توانسته است بر مشکلات و مسائلی که در مسیر انقلاب اسلامی و کشور به وجود آمده فائق آید و حتی این مشکلات را با تکیه بر ظرفیت مردم تبدیل به فرصت طلایی کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با کمک مردم توانسته است بر مشکلاتی پیروز شود که بسیاری از حکومتها توانایی مقابله به آن را نداشته اند و منجر به سقوطشان شده است.
وی خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در دوران دفاع مقدس یکی از نمونه های موفق مردم است زیرا این گونه مسائل در تمام دنیا بر اساس ظرفیتهای نظامی حل و فصل می شود اما در کشور ما این تهدید گسترده با حضور مردم تبدیل به فرصت شد.
با برگزاری یک همه پرسی در 10 و11 فروردین 1358 و اعلام نتیجه آن در 12 فروردین که با آراء 98.2 درصدی همراه بود، نظام جمهوری اسلامی در ایران تثبیت شد.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.