حجت الاسلام سید محمد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملت ایران به رهبری امام (ره) در این روز نظام سیاسی کشور را پس از 2500 سال از سلطنتی به جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر دادند.
وی با بیان اینکه این روز تاریخ ساز و ماندگار یکی از وقایع تأثیرگذار و پر اهمیت ایران اسلامی به شمار می رود، اظهار کرد: مردم ایران با رای 98.2 درصدی خود به نفع جمهوری اسلامی ایران در اولین رفراندوم قانونی کشور نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
حجت الاسلام سلطانی تاکید کرد: انتخابات و احترام به رای و نظر مردم در اندیشه حضرت امام (ره) جایگاه والایی داشت و میزان را رای مردم عنوان کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها مردم را ولی نعمتان نظام دانسته اند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شکل نوینی از نظام های حکومتی است که با الهام از تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه داده است، اظهار کرد: نظام اسلامی در طول تاریخ حیات خود با اتکا به آموزه های قرآن و سنت و همچنین استفاده از رکن ولایت فقیه همواره به سمت تعالی و پیشرفت حرکت کرده است و به خوبی می توان آن را به عنوان یک نظام الگو برای ملت های دربند و ستم دیده معرفی کرد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین راه های حفظ وحراست از نظام این است که مسئولان به عنوان خادمان مردم صادقانه خدمت کنند و به رای و نظر مردم به عنوان ولی نعمتان خود، احترام بگذارند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: دوازدهم فروردین روزی بود که خواست امام راحل و خون شهدای انقلاب اسلامی به ثمر نشست و کسانی که دغدغه کشور پهناور ایران اسلامی را داشتند به آرزوی خود برای تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر جامعه ای که درآن زندگی می کنند، دست یافتند و مسیر حرکت نظام با اتکا به آموزه های دینی قوام یافت.
وی، حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه 96 را مهر تایید دو باره ای بر حقانیت نظام دانست و گفت: مردم ایران بار دیگر با حضور کم نظیر خود حماسه ای عظیم خلق خواهند کرد که تمام بد خواهان نظام و انقلاب را متحیر خواهد کرد.
پس از آنکه قرنها تئوری جدایی دین از سیاست و نظامهای حکومتی لائیک بردنیا سیطره داشت و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد، در 12فرودین سال 58 نظامی متولد شد که این نظریه‌ها را باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس موازین وآموزه‌های دینی به منصه ظهور و عمل رساند.
7495/6012 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.