یوسف بیدخوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بین واحدهای اقامتی رسمی هتلها با 412 هزار و 73 نفر اقامت بیشترین میزان اقامت را در این مدت داشته اند.
وی اظهار کرد: دیگر واحدهای اقامتی رسمی که دارای بیشترین میزان اقامت در استان بوده اند به ترتیب مهمانپذیرها با320 هزار و 313 نفر، هتل آپارتمان ها با 309 هزار و 158 نفر و خانه مسافرها با273 هزار و 740 نفر می باشند.
وی در خصوص میزان اقامت در واحدهای موقت و غیر رسمی نیز بیان کرد: در کمپهای موقت تعداد168 هزارو 870 نفر، در مدارس آماده سازی شده 410 هزار و 118 نفر، در مهمانسراهای دولتی 382 هزار و 196 نفر و در حسینیه ها وسایر واحدها281 هزار و 414 نفر اقامت گزیده اند.
جانشین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: از مجموع اقامت نوروزی ثبت شده در استان بیش از یک میلیون و 452 هزار نفر در کلانشهر مشهد ثبت شده است.
بیدختی در خصوص علت تفاوت آمار ورود مسافران با میزان اقامت اظهار کرد: این تفاوت به دلیل آن است که اغلب مسافران ورودی به دلیل حضور آشنایان و فامیل های خانوادگی در منازل آنان اسکان می کنند.
وی افزود: در مواردی برخی واحدهای اقامتی نیز به صورت غیر رسمی اقدام به اسکان مسافران می نمایند که استخراج آمار آن امکان پذیر نیست.
وی گفت: برخی از مسافران نیز با حضور در مشهد و زیارت حرم رضوی اقدام به حضور در شهرستانها و اسکان در منازل آشنایان و فامیل خود در شهرستانهای دیگر می نمایند.
طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی تا پایان دهم فروردین ماه 10 میلیون و 600 هزار نفر مسافر وارد استان خراسان رضوی شده اند.
6012/7496 خبرنگار:آرزو جاودانی **‌انتشا ردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.