محمد یوسف نژاد، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی مهری انسانها در حق محیط زیست و طبیعت نگران کننده است و باید با اقدامات فرهنگی و جلب مشارکت عمومی، برای کاهش تبعات آن تلاش کرد.
وی با ابراز نارضایی از مشارکت ضعیف مردم در نریختن زباله در طبیعت گفت: به نظر می رسد که مردم طبیعت را متعلق به خود نمی دانند و تنها به پاکیزگی محیط زندگی و خانه خود توجه می کنند.
وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش مردم در خصوص طبیعت گفت: این نگرش باید در مردم تقویت و نهادینه شود که مواهب طبیعی و زیبایی های آن برای استفاده انسان و لذت بردن از آن خلق شده و باید مورد حفاظت دایمی واقع شود.
وی گفت: همگان در ظاهر امر می دانند ریختن زباله در طبیعت و مکانهای عمومی کاری ناپسند است ولی باز هم این مساله به عادتی زشت برای برخی تبدیل شده است که به این امر توجهی ندارند.
یوسف نژاد، ایجاد حس همدلی و احساس مسئولیت در اقشار مختلف مردم برای حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن آن را لازم دانست و افزود: رهاسازی زباله در طبیعت علاوه بر ایجاد چهره ناخوشایند برای طبیعت، بر سلامت انسانها و حیوانات نیز اثرات زیانباری می گذارد.
رئیس محیط زیست گناباد گفت: رها کردن زباله در مسیر باد و فضاهایی بدون حفاظ موجب گسترش آلودگی در محیط زیست شهری و عمومی می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به بادخیز بودن گناباد، انتشار زباله ها در طبیعت و آلودن پهنه وسیعی از عرصه های محیط زیست، موجب تحمیل هزینه زیادی به این اداره محیط زیست و دیگر دستگاههای خدمات رسان می شود.
یوسف نژاد استفاده بی رویه از ظروف یکبار مصرف و پلاستیک ها، به علت ارزانی را یکی از معضلات محیط زیست دانست و گفت: پاکسازی محیط زیست از زباله های موجود زمان زیادی می برد که باید با ایجاد حس مسئولیت و نریختن زباله در طبیعت؛ جلو آنرا گرفت.
2095/7545/5132
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغرایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.