سید علی اصغر موسوی تبار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز سوم فروردین ماه امسال معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه جمعی از مسئولین با حضور در منطقه حفاظت شده ارس سیستان شهرستان کلات اقدام به پاکسازی بخش هایی از این منطقه نمودند.
وی اظهار کرد: در آخرین هفته سال گذشته نیز جمعی از مسئولین و اعضای شورای اداری شهرستان کلات با حضور در روستای جلیل آباد این شهرستان اقدام به جمع آوری زباله اطراف جاده کردند.
وی ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش مردمی 'نه به ریختن زباله' گفت: مهمترین خواست ما از گردشگران این است که هنگام حضور در محیط زیست، مواد مصرفی به ویژه مشتقات پلاستیکی را در طبیعت رها نکنند.
فرماندار کلات افزود: از مردم تمنا دارم در صورت نیاز به استفاده از مواد یکبار مصرف در محیط طبیعی، از محصولاتی استفاده کنند که با بافت محیط زیست همخوانی و همسانی داشته باشد.
وی بیشترین تعداد گردشگران شهرستان کلات را شهروندان مشهد دانست و اظهار کرد: از شهردار مشهد انتظار داریم کمک هایی در قالب امکانات یا اعتبارات برای پاکسازی و جمع آوری زباله های تولیدی گردشگران در اختیار مسئولین کلات قرار دهد.
وی با یادآوری برگزاری هفته فرهنگی کلات در خراسان رضوی از چهارم لغایت 11 اردیبهشت ماه جاری گفت: محیط زیست شهرستان کلات و شهر کلات نادری به عنوان سرزمین تاریخ و طبیعت باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت مسئولین استانی قرار گیرد.
مرکز شهرستان 38 هزار نفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.