یحیی قاینی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت شهرستان های سرخس، قوچان، سبزوار، گلمکان، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام، درگز، بردسکن، خواف و فریمان شاهد بارش باران بوده اند.
وی بیان کرد: طی این مدت بیشترین بارندگی با حدود 30 میلیمتر در شهر گلمکان بوده و پس از آن نیشابور با 23 میلی متر و مشهد با 11 میلی متر بیشترین ریزش باران را داشته اند.
وی گفت: ارتفاع برف در قوچان نیز که سردترین شهر خراسان رضوی در شب گذشته بود، 2 سانتی متر گزارش شده است.
قاینی پور افزود: ریزش باران و برف که از عصر پنجشنبه گذشته در خراسان رضوی آغاز شده تا روزهای میانی هفته جاری همراه با مه گرفتگی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان ادامه دارد.
وی ادامه داد: حجم بارشها از فردا (یکشنبه) در نیمه شمالی خراسان رضوی کاسته شده و در نیمه جنوبی و نوار شرقی استان شدت می گیرد.
وی با اشاره به افزایش میانگین دما در خراسان رضوی از روز یکشنبه این هفته گفت: بیشینه دمای امروز مشهد هفت درجه سلسیوس پیش بینی شده که به تدریج افزایش یافته و در روز سه شنبه هفته جاری به 21 درجه سلسیوس می رسد.
به گفته وی، کمینه دمای هوای مشهد نیز طی چند شب آتی بین پنج و هشت درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.
قوچان با حداقل دمای صفر درجه سلسیوس و گناباد با حداکثر دمای 24 درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طی روزهای گذشته با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل بر اثر بارش باران و برف در این استان هشدار داده بود.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.