معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این نشست گفت: طی سه سال اخیر از فعالیت دولت یازدهم تعداد شش هزار و 661 پروژه عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این استان به بهره برداری رسیده است.
محمد مقدوری افزود: این آمار مربوط به مجموع پروژه هایی است که طی سه سال اخیر به صورت تجمیعی در ایام هفته دولت، دهه فجر و سفرهای رئیس جمهوری بهره برداری شده اند بنابراین طرحها و پروژه هایی که به صورت پراکنده در مناسبتهای مختلف افتتاح شدند در این آمار نیامده است.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه را 92 هزار 400میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: طی این مدت چهار سیاست دارای اولویت خراسان رضوی با تاکید استاندار تعیین و بر این مبنا اقدام و هدفگذاری شد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از آن جمله تنظیم برنامه های بلندمدت استان با نگاه 25 ساله و افق 1420 بود و بر این مبنا تاکنون در حوزه زیر بنایی پنج برنامه در حوزه های آب، برق، گاز، هواشناسی و حمل و نقل تدوین و مصوب شده است.
وی گفت: برای نخستین بار در سطح کشور برنامه بلندمدت حوزه محیط زیست نیز در خراسان رضوی تنظیم شد و ویرایش نخست آن در دست انجام است. ویرایش نخست برنامه های بلندمدت حوزه های مخابرات و فصل عمران شهری نیز به انجام رسیده و امید است تا پایان فعالیت دولت مصوب شوند.
مقدوری سیاست دوم را مشارکت بخش خصوصی و استفاده از سرمایه های این بخش در طرحهای عمرانی اعلام و بیان کرد: تاکنون در این حوزه و اجرای طرحهای مشارکتی موفقیتهای خوبی کسب شده است.
وی افزود: از جمله این طرحها تصفیه خانه در شهرجدید گلبهار، شهرهای سبزوار و کاشمر، کل شبکه فاضلاب کاشمر و اجرای شبکه فاضلاب تربت حیدریه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به آغاز اجرای طرحهای مشارکتی در بخش راه نیز اشاره و بیان کرد: اجرای باند دوم جاده تربت حیدریه - خواف - سنگان از این جمله است. همچنین همه ابعاد اجرای آزادراه مشهد - چناران - قوچان نهایی شده و با مشارکت آستان قدس به زودی عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: در حوزه نیروی برق نیز نیروگاههای 500 مگاواتی تربت حیدریه و سبزوار و نیز 3600 مگاوات ظرفیت تولید برق در طرحهای سرمایه گذری نشتیفان خواف در کنار سطح وسیعی از نیروگاههای خورشیدی بخشی از طرحهای مشارکتی خراسان رضوی هستند که هم اکنون در حال اجرا است.
مقدوری سیاست سوم استان را اتمام پروژه های نیمه تمام ذکر و بیان کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، هزار و 800 پروژه نیمه تمام و فرسایشی در خراسان رضوی وجود داشت که با تلاشهای انجام شده تاکنون 850 مورد آنها تکمیل شده و از 950 مورد باقیمانده نیز 480 پروژه تا خرداد 96 به انجام می رسد.
وی گفت: امیدواریم 450 مورد از طرحهای نیمه تمام باقیمانده از دولت قبل نیز تا انتهای سال 96 به بهره برداری برسد.
معاون استاندار خراسان رضوی سیاست چهارم استان را اولویت دادن به بخشهای بحرانی همچون آب و حاشیه نشینی دانست که تلاشهای ارزشمندی در این خصوص ورت گرفته و همچنان هم ادامه دارد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.