حجت الاسلام محمد سعیدی روز جمعه در همایش سالانه طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد، در مدرسه علمیه اهل بیت(ع) سبزوار افزود: اقتصاد مقاومتی نتیجه تلاش جامعه اسلامی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مسیر هدایت جامعه به سمت حاکمیت الهی، استقلال اقتصادی و دوری از وابستگی به استکبار در زمینه های مختلف است.
او گفت: طلاب حوزه علمیه به عنوان سربازان امام عصر(عج) در تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال که یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است تلاش کنند.
امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: ترقی و تکامل حوزه علمیه سبزوار با همکاری طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: با توکل به خداوند تصمیم داریم در سال تحصیلی جدید 200 طلبه جذب شود تا سبزوار موقعیت و رونق گذشته خود را در حوزه علمیه به دست آورد.
مدیر حوزه علمیه سبزوار نیز گفت: این شهرستان دارای 6 حوزه علمیه بوده و امروز احیاء این مراکز نیازمند دانش و علم روحانیون و عالمان کارآمد است.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم افزود: تدوین زندگینامه، جمع آوری تصاویر و آثار مکتوب علمای گذشته سبزوار و احداث مقبره العلما در مصلای سبزوار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یکی از برنامه های حوزه علمیه است.
همایش سالانه طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد مدت هشت سال است که در نخستین جمعه سال نو در مدرسه علیمیه اهل بیت(ع) سبزوار برگزار می شود و طلاب ضمن قرائت دعای روحبخش ندبه دیداری صمیمانه با همدیگر دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمیددلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7499/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.