علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 89 واحد و تا چهار ماه نخست پارسال 291 واحد در حوزه تاسیس واحدهای گردشگری خراسان رضوی مجوز گرفته اند.
وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده در حوزه گردشگری در ابتدای دولت یازدهم در خراسان رضوی 10 هزار و 900 شغل مستقیم بود که این آمار تنها تا چهار ماه نخست پارسال به 18 هزار و 523 شغل رسید.
استاندار خراسان رضوی پیشرفت عملیات ساخت 50 درصد هتلها و واحدهای اقامتی را در این استان افزون بر 50 درصد ذکر و بیان کرد: 22 هتل چهار و پنج ستاره در خراسان رضوی در حال ساخت است و پیش بینی شده حداقل 10 هزار شغل با فعالیت این واحدها راه اندازی شود.
وی سهم بخش خصوصی را در این سرمایه گذاری حدود 80 درصد اعلام و بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در بخش ساخت واحدهای اقامتی پنج هزار و 850 میلیارد تومان بوده است. در این زمینه تاکنون 120 میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده و قرار است 570 میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز دریافت کنند.
رشیدیان همچنین گفت: اینکه در لحظه تحویل سال افزون بر سه میلیون نفر در حرم مطهر رضوی جمع می شوند نشانگر اهمیت و جایگاه ارزشمند مشهد است.
وی افزود: فعالیتهای بسیار ارزشمندی در حرم مطهر رضوی در لحظه سال تحویل اجرایی شد، افراد بسیاری برای تامین امنیت لحظه تحویل سال در حرم مطهر تلاش کردند و این موضوع توانست نتایج بسیار مناسبی را به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نتیجه تلاشهای انجام شده رضایت مردم بوده است و قطعا این موضوع باید در تا پایان تعطیلات نیز ادامه پیدا کند.
وی در ادامه همچنین گفت: پیش بینی شده بود در این ایام 25 درصد تعداد تصادفات خراسان رضوی کاهش پیدا کند. از ابتدای سال 17 نفر در سوانح رانندگی خراسان رضوی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
رشیدیان افزود: در مدت مشابه پارسال 21 نفر در این حوادث جان باختند.
وی در ادامه از سیاستهای اتخاذ شده در حوزه تنظیم بازار میوه نیز قدردانی و بیان کرد: قیمتهای افزایش یافته میوه در انتهای سال مدیریت شد و اکنون توزیع مناسبی در خصوص میوه انجام شده است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.