رئیس آموزش و پرورش گناباد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 55 خانواده در قالب هزار نفر در این مدت در مدارس و مکانهای اقامتی اسکان یافته و هر روز بطور متوسط تا 250 خانواده از امکانات رفاهی استفاده کرده اند.
سید محمد مهدوی ادامه داد: 130 کلاس درس در قالب 17 مدرسه، نمازخانه و خانه معلم در شهرستان گناباد از 26 اسفند تا 12 فروردین پذیرای مسافران نوروزی هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع 17 هزار و 176 زائر و مسافر که در این مدت از بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند 1532 نفر در سه بقعه و امامزاده اسکان یافتند.
حجت الاسلام سعید غیرتمند اضافه کرد: 73 هزار نفر تعطیلات نوروز پارسال در بقاع متبرکه گناباد اسکان یافتند که با توجه به افزایش زیرساختهای پیش بینی شده این گنجایش در تعطیلات نوروزی امسال به 80 هزار نفر افزایش یابد.
وی ادامه داد: 90 سوئیت و اتاق در امامزادگان و بقاع متبرکه گناباد از جمله مرقد امامزادگان سلطان محمد عابد و یحیی بن موسی بن جعفر علیهما السلام با امکانات کامل در تعطیلات نوروزی 1396 پذیرای زائران و مسافران هستند. این میزان در سال 1395 حدود 80 مورد بود.
رئیس آموزش و پرورش بجستان نیز گفت: 1500 نفر از 26 اسفند تاکنون در مکانهای اقامتی پیش بینی شده این اداره اسکان یافتند.
حسن عزیزی افزود: یک مرکز رفاهی با گنجایش اسکان روزانه 90 نفر و همچنین هشت مدرسه در قالب 50 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان بجستان در نظر گرفته شد.
حسن عبدالله زاده رئیس اوقاف و امور خیریه بجستان نیز گفت: روزانه بطور متوسط 100 نفر از سه بقعه متبرکه در داخل شهر و روستاهای مزار و جزین این شهرستان بازدید کردند و برنامه سال تحویل با حضور 600 از مسافران و ارادتمندان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه بجستان برگزار شد.
گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.
2095/1858**خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.