مهدی فروزان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نسبت به سال قبل در همین زمان رشد 10 درصدی دارد.
وی ادامه داد: از کل مسافران ورودی به خراسان رضوی 85 درصد معادل سه میلیون و 718 هزار و 460 نفر با خودوی شخصی وارد استان شده اند که این تعداد نیز نسبت به سال قبل از رشد 13 درصدی برخوردار است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 391 هزار و 68 مسافر نیز با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به این استان سفر کرده اند. این حوزه سهم 10 درصدی از شمار مسافران نوروزی را تشکیل می دهد و نسبت به سال قبل در این زمان رشد سه درصدی دارد.
وی سهم ناوگان حمل و نقل ریلی را نیز در جا به جایی مسافران نوروزی سه درصد اعلام و بیان کرد: در این مدت 136 هزار و 745 نفر با قطار به مشهد سفر کرده اند که نسبت به سال قبل کاهش 30 درصدی دارد.
فروزان مسافران ناوگان حمل و نقل هوایی را نیز 104 هزار و 713 نفر عنوان کرد که سهم 2.5 درصدی در آمارهای ورودی مسافران نوروزی را به خراسان رضوی دارد و نسبت به سال قبل رشد 18 درصدی نشان می دهد.
وی افزود: مقصد دو میلیون و 668 هزار و 255 نفر از این مسافران مشهدالرضا(ع) بوده است که بر این اساس آمار زائران ورودی به مشهد هم تاکنون رشد 9 درصدی دارد.
پیش بینی می شود در ایام نوروزی 11 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کنند که از این تعداد مشهد پذیرای هشت میلیون نفر خواهد بود.
پارسال در مجموع حدود هشت میلیون مسافر نوروزی به خراسان رضوی وارد شدند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.