حسین شرافتی راد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه تاریخی و مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد، شهر مالین، دست نوشته های مزار مولانا، مزار شاهزاده قاسم در شهر مشهدریزه از مهمترین آثار تاریخی شرقی ترین شهرستان خراسان رضوی هستند.
وی اظهار کرد: دستگاههای مختلف عضو ستاد تسهیلات سفر در این شهرستان با فراهم کردن بسترهای لازم، تایباد را برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی آمده کرده اند.
وی ادامه داد: در این چهارچوب اجرای برنامه هایی چون بازی های محلی و آیینی، نمایشگاههای مختلف از سوغات و صنایع دستی منطقه پیش بینی شده است.
فرماندار تایباد گفت: از ابتدای اسفندماه امسال تمامی مناطق تفریحی و دیدنی این شهرستان مرزی زیباسازی، پاکسازی و رنگ آمیزی شده و با کشت گل و گیاه در آنها فضای معطری برای مهمانان فراهم شده است.
وی اظهار کرد: تایباد به عنوان ورودی استان از سمت مرزهای شرقی ایران، در حکم چشم انداز نخستین و پیشانی کشور برای مردم کشور همسایه، افغانستان محسوب می شود.
شرافتی راد افزود: بر همین اساس با هماهنگی و همکاری مدیران شهرستان بر آن شده ایم فضای مناسبی نیز برای ورود مردم کشور دوست و همسایه به خاک جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.
مرکز شهرستان 117 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/5132
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.