محمد مقدوری، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت شهری استان که بر اساس سرشماری سال 90چهار میلیون و 310 هزار نفر بود، اکنون به چهار میلیون و 585 هزار نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: از 73 شهر استان، در این پنج سال تنها 9 شهر با کاهش جمعیت مواجه بوده که بیشترین آن مربوط به شهر باجگیران در شمال استان با 44 درصد و کمترین میزان کاهش جمعیت شهری نیز در بین این 9 شهر مربوط به گناباد با یک درصد افت بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین شهرهای گلمکان و رضویه، در نزدیکی مشهد، به ترتیب با 37 و 31 درصد بیشترین میزان رشد جمعیت شهری استان را داشته اند.
مقدوری ادامه داد: این شرایط نشان می دهد پیرامون این کلانشهر دارای شرایطی هستیم که اگر نتوانیم هوشمندانه و با برنامه مباحث آن را مدیریت کنیم در آینده نزدیک دچار وضعیت نابسامان و دشواری خواهیم شد.
وی افزود: از این رو در مشهد نیازمند نگاهی عالمانه و جامع هستیم که بتوانیم در یک تعامل و همکاری نزدیک همه بخش ها با مدیریت هماهنگ این چالش ها را مدیریت کنیم.
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : مدیریت علمی و هوشمندانه در مورد کلانشهرهای استان بویژه مشهد با رشد کنونی جمعیت شهرنشین از جمله ضرورت های اصلی و اساسی کنونی آن است.
وی اظهار کرد : مشهد با وجود همه سرمایه گذاری هایی که در بخش های مختلف این شهر در حال اجرا است، همراه با توفیقات زیادی بوده است اما با توجه به جهشی که در حوزه های اقتصادی و اجتماعی این شهر در حال شکل گیری است نیازمند مدیریتی متفاوت است.
مقدوری عنوان کرد : اگر امروز این شهر با نگاه برنامه ای توسعه گرا و هوشمندانه مدیریت نشود در آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.
مشهد بر اساس آمارها هم اکنون تنها افزون بر یک میلیون و 70 هزار نفر حاشیه نشین دارد که این جمعیت در هشت پهنه و 66 محله مستقر هستند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.