سیدخلیل منبتی، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال تولیت آستان قدس رضوی بر افزایش پخت غذای متبرک و توزیع آن بین مسافران نوروزی تاکید کرد و به همین منظور برنامه ریزی ویژه ای انجام گرفت.
وی بیان کرد: در نوروز امسال با توجه به آغاز فعالیت مهمانسرای دوم حضرت رضا (ع) در صحن غدیر، توزیع غذای حضرت در 2 بخش فیش مهمانسرای حضرت و بسته های غذایی به زائران نوروزی انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در ایام نوروز علاوه بر پذیرایی زائران در مهمانسرای فعلی، روزانه 23 هزار زائر در وعده های صبحانه، ناهار و شام در مهمانسرای جدید حرم مطهر پذیرایی می شوند.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همچنین روزانه 100 هزار نفر از زائران در داخل حرم مطهر رضوی با بسته غذایی در وعده صبحانه پذیرایی می شوند.
منبتی اظهار کرد: از روز دوشنبه هفته جاری، روزانه 40 هزار بسته غذایی در وعده صبحانه توسط خدام در میان زائران بین راهی، 6 هزار بسته غذایی در وعده ناهار در بین زائرانی که در کمپ های زائر مشهد اسکان دارند و 10 هزار بسته غذایی در وعده صبحانه در مبادی ورودی شهر مشهد، توزیع می شود.
وی بیان کرد: همچنین مانند روال گذشته روزانه حدود 30 هزار فیش مهمانسرای حضرت رضا (ع) در پایانه های مسافربری، ایستگاه راه آهن و فرودگاه مشهد به زائران داده می شود.

*آماده سازی حرم مطهر رضوی در آغاز سال نو
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در آستانه سال نو شمسی و ورود هزاران زائر در زمان تحویل سال به حرم مطهر، صحن و سرای حضرت با 100 هزار شاخه گل تزیین شده است.
منبتی افزود: همه صحن ها، رواق ها و اماکن متبرکه توسط خدمتگزاران بارگاه منور رضوی غبارروبی و معطر شده و صحن ها نیز آذین بندی شده است.
وی بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران و مجاوران هنگام سال تحویل در حرم مطهر رضوی از امروز همه صحن ‌ها، ایوان‌ ها و اماکن متبرکه توسط خدام و خدمتگزاران مفروش شد تا زائران براحتی در حرم مطهر حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه 2 رواق در حرم مطهر برای استراحت شبانگاهی مسافران و زائران پیش بینی شده، افزود: رواق شیخ طوسی برای استراحت برادران و رواق شیخ حر عاملی برای استراحت خواهران از ساعت 23 تا صبح پیش بینی شده است.
پیش بینی می شود در مراسم سال تحویل نزدیک به چهار میلیون زائر در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کنند.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.