حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: استفاده از کالای با کیفیت حق مردم است اما مردم می پذیرند که بخشی از مشکلات اجناس داخلی را تا حدودی تحمل کنند تا جنس ایرانی بتواند در برابر مشابه خارجی بازار خود را حفظ کند.
وی ادامه داد: آنچه مردم انتظار دارند این است که در ازاء چشم پوشی از برخی نواقص اجناس داخلی، مصرف این کالاها بتواند برای فرزندان کشور ایجاد کسب و کار نماید.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرهنگسازی و ترویج خرید کالای داخلی تاکید و بیان کرد: یکی از مشکلات این است که در کنار تولید داخلی فضای فرهنگی نامناسبی در کشور وجود ندارد از این رو مصرف کنندگان به خرید اجناس خارجی ترغیب می شوند لذا باید همزمان با حمایت از تولیدکننده داخلی به فکر مصرف کننده نیز بود تا متضرر نشود.
وی گفت: تولیدکننده نیز باید به این موضوع توجه داشته باشد که به واسطه حمایت و خرید کالای داخلی توسط مردم مجاز به تولید با هر کیفیتی نیست. مردم مستحق تحمل اجناس بی کیفیت نیستند و اگر تولیدکنندگان نتوانند کیفیت کالای خود را ارتقاء دهند قطعا از بازار حذف خواهند شد.
حجت الاسلام پژمانفر ضمن تاکید بر جلوگیری از ورود کالای چینی به بازار مشهد افزود: روحیه ملی مردم کشور ما بگونه ای است که در صورت تولید کالای داخلی با کیفیت از آن کالا استفاده می کنند.
وی به سفر سالانه 27 میلیون زائر و مسافر به مشهد اشاره و بیان کرد: این شهر می تواند از بازار سوغات این زائران به بهترین نحوه استفاده کند لذا باید برای مشهد یک برند و فضای مناسب فراهم شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تحقق این امکانات اشتغال قابل توجهی در مشهد ایجاد و مشکل بیکاری رفع می شود و بخش قابل توجهی از اقتصاد این کلانشهر به چرخش می افتد.
وی گفت: برای تولید سوغات مناسب و با کیفیت در مشهد باید نظام تعرفه گذاری مناسب و متناسب با این بخش راه اندازی شود و همچنین این فعالیتها باید با کمک آستان قدس رضوی و حمایتهای فرهنگی صدا و سیما همراه باشد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: این همکاری نیاز به مدیریت و برنامه ریزی ویژه در خراسان رضوی دارد و شرط به نتیجه مطلوب رسیدن این فعالیتها نیز تشکیل گروهی با محوریت استانداری است در غیر این صورت نمی توان در این راستا فعالیتی انجام داد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.