رمضانعلی سبحانی فر، جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا شناخت بازارهای اقتصادی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور و صدور محصولات ایرانی به بازارهای منطقه یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه برجام زمینه مناسبی برای واردات و صادرات محصولات را فراهم کرده است، عنوان کرد: خرید مواد اولیه مورد نیاز کشور از بازارهای واقعی و برقراری ارتباط با کشورهای تولید کننده، اصل مهمی است که باید به آن توجه داشت.
سبحانی فر تصریح کرد: در حوزه صادرات نیز باید بازارهایی را به عنوان هدف برگزید که بهترین و بیشترین ظرفیت را برای پذیرش محصولات ایرانی دارند تا سود مناسبی نصیب تولید کنندگان کشور شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت امور خارجه می تواند بستر لازم برای صادرات تولیدات کشور به دیگر کشورها را فراهم کند.
او گفت: سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف بهترین ظرفیت برای جذب سرمایه گذاران، شناسایی بازرگانان و شرکت های تولید کننده مواد اولیه برای واردات به کشور و نیز شناسایی بازارهای هدف برای صادرات محصولات ایرانی هستند.
سبحانی فر یادآورشد: باید در کنار رایزن های فرهنگی و سیاسی در سفارتخانه ها، رایزن های اقتصادی و بازرگانی نیز مستقر شوند تا بتوانند با ایجاد ارتباط، زمینه را برای افزایش دستیابی ایران به بازارهای اقتصادی هموار کنند.
رئیس گروه دوستی پارلمان ایران - روسیه تصریح کرد: برای نمونه بازار کشورهایی مانند روسیه و بلاروس بهترین فرصت برای بازرگانان ایرانی به منظور صدور محصولات ایرانی محسوب می شود و حضور رایزنان اقتصادی می تواند زمینه مناسبی برای حضور ما در این بازارها را فراهم سازد.
وی گفت: بازاریابی در خارج از کشور و صادرات محصولات ایرانی، زمینه ساز رونق اقتصادی، توسعه فعالیت کارخانه ها، رونق تولیدات داخلی، اشتغال و احیای کارخانه هایی است که اکنون با کمتر از ظرفیت لازم در حال فعالیت هستند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری از غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.