اسماعیل پورملائکه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اطلاع رسانی مناسب در تمام واحدهای صنفی فعال در حوزه کفش انجام شده و مقرر گشته از عرضه و فروش کفش خارجی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه کشور دارای ظرفیت های بسیار ارزشمند در حوزه تولید کفش است، اظهار کرد: طی سال های اخیر کیفیت تولید کفش در مشهد ارتقا یافته و هم اکنون این شهر در کنار شهرهای تبریز، اصفهان و تهران به عنوان تولید کننده کفش داخلی به حساب می آید.
رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: واحدهای صنفی حوزه کفش نیز از این طرح حمایت کرده اند و در این راستا مشتریان را نسبت به خرید کفش ایرانی ترغیب می کنند.
وی افزود: هم اکنون بازار فروش کفش داخلی در یکی از مجتمع های تجاری خیابان 17 شهریور مشهد به صورت دائمی راه اندازی شده که در آن کفش های متنوع ایرانی در کنار کیف و سایر محصولات مرتبط ارائه می گردد.
پورملائکه با بیان اینکه صنعت کفش زمینه اشتغال مناسبی را در این شهر فراهم کرد است، اظهار کرد: در هر کارگاه و واحد تولیدی به صورت میانگین برای پنج نفر اشتغال زایی شده اما به دلیل رکود بازار بسیاری از این افراد به صورت نیمه وقت در این کارگاه ها فعالیت می کنند.
وی گفت: کفش تولیدی مشهد در بازارهای کشور افغانستان عرضه می شود و استقبال مناسبی نیز از این کفش ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه کنسرسیوم خوشه کفش در شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز با رویکرد حمایت از توسعه بازار داخلی و افزایش صادرات راه اندازی شده است، افزود: افزایش تولید کفش در این شهر فرصت مناسبی است که با هم افزایی بیشتر و برندسازی در این حوزه بتوان ظرفیت های صادرات کفش را در کشور های آسیای میانه فراهم کرد.
پورملائکه اظهار کرد: بستر مناسب برای رشد و توسعه این کنسرسیوم فراهم شده و با برنامه ریزی دقیق باید در راه توسعه صنعتی و صادرات، جایگاه جدید در صنعت کفش استان ایجاد شود.
هم اکنون 450 کارگاه تولیدی کفش مردانه، 700 کارگاه تولیدی کفش زنانه و 200 کارگاه تولیدی کفش بچه گانه در شهر مشهد مشغول فعالیت هستند.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.