چندی است که خبرهایی مبنی بر استعفای برخی مسئولان هیات کشتی خراسان رضوی در پایگاههای خبری منتشر می شود که این امر نیاز به بررسی همه جانبه دارد ، زیرا اداره کل ورزش و جوانان عملکرد این هیات را تایید می کند.

*** کوتاهی نشده است
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی درخصوص حاشیه های به وجود آمده در کشتی استان خاطر نشان کرد: تمامی ظرفیت های این رشته را مد نظر داشته ایم و ایمان داریم که در جایی کوتاهی نکرده ایم که بخواهیم جوابگو باشیم.
محمود یعقوبی، برگزاری جام تختی و جام پهلوانی را نقطه عطف این هیات در سال گذشته عنوان و بیان کرد: چرا معترضان به عملکرد هیات به این نکات اشاره ای ندارند و قبول نمی کنند بعد از مدتها قدمی بزرگ در کشتی استان برداشته شده است.
وی مهمترین علت فرافکنی مخالفان عملکرد هیات را عدم پرداخت حق و حقوقشان دانست و عنوان کرد: پرداختی ما در حد وسع هیات است و ما نه تنها به این افراد بلکه به دیگر اعضای هیات نیز پرداختی اضافه ای نداشته ایم و تمامی موارد ذکر شده از طرف آنان از قبیل ناکار آمدی هیات، غیر ورزشی بودن رئیس هیات و موارد دیگر بهانه ای بیش نیست.
یعقوبی با بیان اینکه از روزی که وارد هیات کشتی استان شده ام به جای شعار به دنبال عمل بوده ام خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی به جای رشد این رشته ورزشی در استان به دنبال حاشیه سازی هستند اما بدانند تا زمانی که در این سمت هستم تمامی تلاش خود را انجام خواهم داد.
رئیس هیات کشتی استان با بیان اینکه به دنبال حفظ سمت خود نیستم، اظهارکرد: با توجه به فعالیت های اجرایی که داشته ام در حال حاضر در پست های دیگر کشور می توانم فعالیت کنم اما به خاطر عشقی که به این رشته داشتم وارد کشتی شدم و تا زمانی که مدیرکل ورزش و جوانان صلاح بداند در این پست خواهم ماند.

***فردی از تنه کشتی باید در راس امور این رشته قرار گیرد
یکی از مسئولان هیات کشتی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت : متاسفانه درد ما این است که اداره این رشته ورزشی در دستان فردی است که اصلا به روی تشک هم نرفته است و تمامی فعالیت هایش سیاسی بوده است.
وی با اشاره به اینکه کشتی استان با این ظرفیت حتی یک تیم هم در لیگ برتر کشتی ندارد،‌ اضافه کرد: متاسفانه برخی ادعای مدیریت شایسته دارند اما نه تنها نتوانستند وعده داشتن یک تیم در لیگ برتر را عملی کنند بلکه حتی پیشکسوتان این رشته را دلسرد از انجام فعالیت های کشتی کرده اند.

***عملکرد فنی هیات کشتی مورد تایید است
معاون مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: مشکلات میان هیات ها موضوعی است که باید توسط خود اعضا برطرف شود و اداره کل ورزش و جوانان تنها زمانی ورود پیدا می کند که علمکرد فنی یک هیات ضعیف باشد که در خصوص هیات کشتی باید گفت که از عملکرد فنی این هیات رضایت داریم و مورد تایید ما است.
هوشنگ ولی پور با اشاره به حضور تیم های نوجوانان و جوانان استان به مسابقات کشوری خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات بین المللی و کشوری در مشهد و اعزام تیم های کشتی استان به مسابقات کشوری از دستاوردهای این هیات بوده است که نشان از عملکرد مثبت هیات کشتی دارد.
وی با اشاره به اینکه تا این زمان تنها استعفای مربی تیم کشتی پهلوانی را مشاهده کرده است، خاطر نشان کرد: در جریان استعفای دیگر اعضای هیات نیست و تصمیم در خصوص قبول و رد تمامی استعفاها بر عهده رئیس هیات است.
ولی پور پیرامون درخواست برگزاری مجمع فوق العاده توسط اهالی و مسئولان هیات کشتی اظهار کرد: تاکنون نامه ای در این خصوص به اداره کل ارسال نشده است اما هر گونه برگزاری مجمع فوق العاده، قوانین و شرایط خاصی دارد که هم زمان با ارسال درخواست بررسی خواهد شد.
سی و هفتمین دوره رقابت های بین المللی کشتی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی روزهای 30 دی و اول بهمن ماه سال جاری در سالن شهید بهشتی شهر مشهد برگزار شد.
در دیدار فینال رقابت های کشتی پهلوانی تیم خراسان رضوی مقابل تیم روسیه با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید و به عنوان قهرمانی دست یافت.
کشتی خراسان از دیرباز با ظرفیت های خود زبانزد فعالان این رشته بوده و توانسته استعدادهای خوبی هم چون برادران خادم را به کشور معرفی کند.
دو هزار و 500 نفردر خراسان رضوی به صورت سازمان یافته و حدود 2 برابر این تعداد به صورت آزاد در رشته کشتی فعالیت دارند.
6012/7495 گزارشگر: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.