علی باخرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که میزان تورم کاهش یافته و قیمتها مهار شده وضعیت خرید مردم نیز از بازار داخل بهتر از گذشته است.
وی ادامه داد: در آستانه سال نو واحدهای صنفی بسیاری در مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی در رسته های مختلف کالایی اقدام به اعمال تخفیف در قیمت کالا برای جذب مشتری کرده اند که البته تخفیف همه این واحدها صحیح نیست زیرا اعمال تخفیف با هر درصدی تابع شرایط خاص است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده 84 قانون نظام صنفی هر واحد صنفی مستقل برای اعمال تخفیف در فروش کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالاهای مورد نظر قبل از تخفیف و بعد از تخفیف را تهیه کرده و به تایید رئیس یا نایب رئیس اتحادیه مربوطه برساند.
وی افزود: این فهرست با مهر و امضای اتحادیه باید در ورودی مغازه نصب شود تا برای همه مردم قابل مشاهده و نصب آن به تایید بازرسان سازمان صنعت رسیده باشد، در این صورت اعمال تخفیف از سوی صاحب واحد صنفی مجاز است.
باخرد ادامه داد: بر اساس قانون نظام صنفی فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای که مساحت آنها افزون بر دو هزار مترمربع است و بیش از دو شعبه داشته باشند برای اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود نیاز به گرفتن مجوز از اتحادیه ها ندارند.
وی گفت: این فروشگاهها در صورت اعمال تخفیف در عرضه کالاهای خود باید فهرستی از قیمت کالا قبل و بعد از تخفیف تهیه کرده و آن در محل دید عموم قرار دهند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز 96 از 15 اسفند جاری نیز اشاره و بیان کرد: این طرح طبق روال سالهای قبل با هدف ایجاد ثبات و آرامش در بازار و مقابله با گرانفروشی و کم فروشی از طریق گروههای نظارتی و گشتهای مشترک تا 15 فروردین ماه سال آینده در استان ادامه دارد.
وی افزود: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، ادارات کل دامپزشکی و استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده و در آن 150 گروه بازرسی در مشهد و 70 گروه در شهرستانهای خراسان رضوی با همراهی 200 ناظر افتخاری فعالیت دارند.
باخرد ادامه داد: این گروهها بر تامین، سلامت و قیمت کالاهای مورد نیاز شب عید تا ارزاق عمومی زائران و مجاوران مانند برنج ،گوشت، روغن ، قند و شکر، کیف و کفش، پوشاک نظارت دارند.
وی گفت: محوریت نظارت این گروهها شامل مقابله با قاچاق به ویژه در حوزه پوشاک، کیف، کفش، گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور به شمار می رود.
212 هزار واحد صنفی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.