به گزارش ایرنا سرهنگ علی فتحی، چهارشنبه در حاشیه بازدید از جاده سبزوار- شاهرود، در جمع خبرنگاران افزود: به رانندگان وسائط نقلیه توصیه می شود در زمان خستگی با توقف در توقفگاه های مشخص شده در جاده ها به استراحت پرداخته و از ایستادن در حاشیه جاده ها بپرهیزند.
وی ادامه داد: امسال 585 حادثه رانندگی در سطح جاده های این شهرستان رخ داد که منجر به مصدومیت 371 نفر و کشته شدن 80 نفر شد.
فتحی تصریح کرد: بیشترین حوادث رخ داده در محورهای مواصلاتی سبزوار مربوط به جاده شاهرود-سبزوار- نیشابور است به طوری که در این مدت 369 مورد حادثه رانندگی در طول این محور به وقوع پیوسته است.
او گفت: همچنین از ابتدای امسال 84 هزار و 266 مورد خودرو به دلیل رعایت نکردن سرعت مجاز جریمه شدند.
فرمانده پلیس راه سبزوار افزود: سبقت و سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی از دیگر تخلفات حادثه ساز در این محورهاست که برابر ماده 10 قانون راهنمایی و رانندگی با متخلفان برخورد می شود.
وی اظهار کرد: امسال 6 هزار و 477 خودرو به علت سبقت غیرمجاز و 37 هزار و 523 خودرو به دلیل نبستن کمربند سرنشین جریمه شدند.
فتحی با تاکید بر بستن کمربند عقب توسط سرنشینان خودروها ادامه داد: از مهمترین دلایل کشته شدن سرنشینان خودروها، بی توجهی به بستن کمربند ایمنی است که در راستای کاهش تلفات حوادث رانندگی و اجرای قانون، با رانندگان خودروهایی که سرنشینان آن کمربند ایمنی نبسته باشند، برخورد می شود.
او گفت: همچنین از موتورسواران درخواست می شود هنگام تردد در جاده از کلاه ایمنی استفاده کنند که در غیر این صورت برابر با ماده 20 قانون راهنمایی و رانندگی جریمه می شوند.
محورهای ارتباطی شهرستان سبزوار به طول 2 هزار و 730 کیلومتر؛ تحت نظارت 12 دوربین کنترل سرعت پلیس قرار دارد.
افزون بر فرماندهی پلیس راه این شهرستان، سه پاسگاه بین راهی در جاده های سبزوار-شاهرود و سبزوار-نیشابور وظیفه نظارت بر این محورها و کنترل تخلفات خودروها را برعهده دارند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری از غرب مشهد مقدس قراردارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8144/7500/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.