محمد حسن فرهادی روز چهارشنبه در آئین عملیات تمرینی دستگاههای عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر افزود: تعداد 30 کلاس در سه مدرسه، 63 تخت در مرکز فرهنگیان و 40 اتاق در زائر سرای سید مرتضی و 20 اتاق در آرامگاه شهید مدرس برای اسکان مسافران تعبیه شده است .
وی اضافه کرد: در راستای میزبانی شایسته از مسافران و با هدف نوروزی متفاوت که شعار ستاد خدمات سفر امسال است و فراهم کردن مقدمات سفری خاطره انگیز و ایمن،‌ همه دستگاههای ستاد خدمات سفر از آمادگی لازم برخوردارند.
وی گفت: شهرستان کاشمر به عنوان دومین شهر مذهبی استان پس از مشهد مقدس، سالانه پذیرای خیل عظیم مسافران وزائران است و برای فراهم آوردن امکانات مناسب برای پذیرایی آنان تلاش می شود.
رییس ستاد خدمات سفر شهرستان افزود: در نوروز امسال در خصوص فضاسازی و نصب نمادهای نوروزی اقدامات خوبی از سوی شهرداری وشورای شهر انجام شده و در این راستا 50 نماد در شهر نصب شده است.
فرهادی بیان کرد: کمیته های 14 گانه ستاد خدمات سفر نشستهای متعددی داشته اند و هرکدام برنامه های متنوعی را در دستور کار دارند.
وی افزود: یک پایگاه امداد و نجات و یک پایگاه انتظامی در امامزاده سید مرتضی و دوپایگاه اوژانس و سلامت در شهرستان فعال هستند.
در این عملیات تمرینی، خودروها و ماشین آلات پلیس راه، پلیس راهور، سایر قسمتهای نیروی انتظامی، اورژانس، مرکز بهداشت، هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، گاز، برق، آب، صنعت ،‌معدن و تجارت، هواشناسی، آتش نشانی، ناوگان حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در خیابان های اصلی شهر توان و آمادگی خود را به منظور خدمات رسانی مطلوب در ایام تعطیلات نوروز به نمایش گذاشتند.
کاشمر یکی از شهرهای زیارتی و سیاحتی در جنوب غربی خراسان رضوی است که قدمتی بیش از دو هزار و 500 سال دارد.
مسجد جامع، مدرسه علمیه حاج سلطان، بند شاهی، یخدان فروتقه، آبگرم کریز، مسیر ییلاقی کوهسرخ، بقاع متبرک امامزادگان سید حمزه، سید مرتضی و سید محمد و آرامگاه شهید مدرس از جمله آثار تاریخی و باستانی و جاذبه های طبیعی و گردشگری کاشمر هستند.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012 /7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.