محمدعلی نبی پور روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این مساله معضل موجب شده که شوراهای اسلامی شهری و روستایی در فرآیند مطالبه گری منافع محلی و منطقه ای را بر منافع کلی شهرستان برتری دهند.
وی فقدان آگاهی کافی اعضای شوراهای اسلامی به حدود و اختیارات وظایف محوله را دیگر نقاط ضعف ذکر و بیان کرد: این مساله موجب افزایش انتظارات اجتماعی از شوراها می شود که توانایی برآورده کردن آنها را ندارند.
فرماندار گناباد همچنین گفت: همچنین برخی مواقع اختیارات دستگاههای اجرایی مانعی در اجرای وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی ایجاد می کند و این ادارات به شدت برابر آنها مقاومت کرده و حاضر به کاهش اختیارات خود نیستند.
وی افزود: مهمترین نقطه قوت شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی گناباد نیز بالا بودن سطح سواد نسبت به سایر شهرستانهای مجاوز و جلب مشارکت مردم است.
مسئول حوزه انتخابیه گناباد و بجستان ادامه داد: فرآیند اجرایی و اعلام آگهی ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستانها از 25 اسفند ماه آغاز و ثبت نام از داوطلبان از 30 اسفند جاری تا ششم فروردین آتی انجام می شود.
نبی پور گفت: همچنین زمان فرآیند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستانها از هشتم تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال 1396 است.
فرماندار گناباد گفت: نبود تشکلهای سیاسی قوی در سطح کشور و به طبع آن این شهرستان از موانع ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است و بیشتر تشکلها بیشتر به صورت مقطعی در آستانه انتخابات فعالیت می کنند در صورتی که جامعه ما نیازمند تشکلهای قوی و پویا است.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/7545/1858**خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.