سید سعید سرابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رویکردهایی که به صورت ویژه در خراسان رضوی دنبال می شود ساخت سالنهای سینما در دل مجتمعهای تجاری است و در این زیمنه رایزنیهایی نیز انجام شده است.
وی هدفگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در خراسان رضوی ساخت 20 سالن سینمایی اعلام و بیان کرد: تفاهمنامه ای با هفت مجتمع تجاری بزرگ در این استان منعقد شده و برخی از آنها در حال ساخت و تجهییز سالنهای سینمایی خود هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برخی از برجهای تجاری مشهد دارای سالن سینما هستند اما باید سازه های آنها به سمت بهره برداری از سینما تغییر کند تا بتوانند از طریق کمیسیون ماده پنج ایمنی سینماها مجوز مربوطه را دریافت کنند.
وی گفت: ارائه مشاوره های تخصصی برای ساخت سالنهای سینما در مجتمعهای تجاری خراسان رضوی و شهر مشهد یکی از رویکردهایی است که به صورت ویژه دنبال می شود.
سرابی افزود: هزینه ساخت سالن سینما بر عهده بخش خصوصی و مالکان برجهای تجاری است و مجوز راه اندازی سالن سینما توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صادر و تجهیزات صوتی و تصویری از سوی موسسه سینماشهر تامین می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هزار و 500 صندلی به ظرفیت سینمایی این استان افزوده شده است.
سرابی با اشاره به اینکه 50 درصد از صندلیهای سینماهای خراسان رضوی در شهر مشهد دایر است گفت: این کلانشهر در شرایط فعلی دارای شش هزار و 13 صندلی سینما است.
هم اکنون ٤٦ سالن سینما، ٤٨٨ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی، ١٦٧٩ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ٢٢١ نشریه، ٢٧٤ چاپخانه و صنایع وابسته، ٤٤١ ناشر فعال و ٥٣٤ کانون آگهی و تبلیغات در خراسان رضوی فعالیت دارند. شهر مشهد هم اکنون دارای هشت سالن سینما است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.