حمید صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ایستگاه های الهیه 112 پی.اس.آی، تقی آباد 108، ماشین ابزار 105 و سمزقند 102 پی.اس.آی آلودگی هوا را در این مناطق ثبت کرده اند.
وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن بار آلودگی در مناطق صدف، خیام جنوبی، خیام شمالی، شهید مفتح، وحدت و سجاد پیش بینی می شود با تداوم وضعیت جوی فعلی، افزایش ترددها در نیمه روز و فقدان جا به جایی هوا شاهد افزایش بیش از مجاز آلودگی در این مناطق باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشده یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کنند و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.
وی همچنین توصیه کرد با توجه به افزایش ترددها در روزهای پایانی سال شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت استفاده از خودروی شخصی در کاهش بار آلودگی هوا و جلوگیری از شدت آن همکاری لازم را داشته باشند.
روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند.
هوای کلانشهر مشهد در سه روز گذشته نیز دارای آلودگی بیش از حد مجاز بود.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
وجود این شاخص بین 151 تا 200 پی.اس.آی نشانگر حالت هشدار و آلودگی هوا برای همه سنین و بین 200 تا 300 پی.اس.آی نیز حالت اضطرار است.
آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به آدرس telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.