به گزارش ایرنا وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح این طرح ورزشی،‌ که استانداردهای لازم را دارد و با توجه به برخوداری از چمن مصنوعی، در تمام فصول سال قابل ‌استفاده است،‌ سرانه ورزشی شهرستان قوچان 37 درصد افزایش یافته است.
مسعود سلطانی فر،‌ اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ورزشی را 140 میلیارد ریال اعلام کرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در سطح استان خراسان رضوی طرح های ورزشی زیادی در دست اجرا است که در تلاش هستیم پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند، تکمیل کرده و زودتر به بهره‌برداری برسانیم.
وی ادامه داد: ورزشگاه امام رضا (ع) که توسط آستان قدس رضوی اجرا ‌شده است در روزهای آینده افتتاح می‌شود و ورزشگاه پنج هزار نفری تربت‌ حیدریه نیز آماده بهره‌برداری شده است.
وزیر ورزش و جوانان، شتاب بخشی به اجرای سالن ورزشی 6 هزار نفری مشهد را، با توجه به نیاز مرکز استان به آن، ضروری دانست و افزود: طبق توافقات صورت گرفته، امید است این طرح ظرف 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
سلطانی فر گفت: تکمیل استخر استاندارد شهید هاشمی نژاد مشهد نیز که سال‌ها نیمه تمام مانده بود، در چند ماه اخیر فعالیت برای تکمیل آن با جدیت آغاز شده و تا 2 ماه آینده آماده بهره برداری می‌شود.
وی با اشاره به ریشه داری رشته کشتی در قوچان گفت: اگر امکانات خوبی به لحاظ سخت‌افزاری و فضا برای این رشته در قوچان فراهم شود یقین دارم قهرمانان بزرگ ملی و بین‌المللی از این خطه به جامعه ورزش معرفی خواهند شد و به این منظور خانه کشتی قوچان، با همکاری مشترک این وزارتخانه و فرمانداری قوچجان ساخته خواهد شد.
سلطانی فر با تاکید بر تلاش وزارت متبوع خود در زمینه ایجاد فضای مطلوب برای ورزش همگانی و قهرمانی بانوان، تصریح کرد: در بین بانوان ورزشکار استعدادهای قابل‌توجهی وجود دارد که می‌توانند در مسابقات بین‌المللی به‌خوبی بدرخشند و پیش‌بینی می‌کنیم در المپیک 2020دست کم سه بانوی کشورمان بر سکوی قهرمانی قرار گیرند.
وی ادامه داد: برای حضور بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی ملاحظات فرهنگی و ایدئولوژیک خاصی داریم اما خوشبختانه امکان حضور بانوان کشور با پوشش مناسب اسلامی در بسیاری از میادین فراهم شده است.
7501/5132
خبرنگار: حبیبه احسنی **‌ انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.