به گزارش ایرنا محمدعلی طهماسبی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح چند طرح کشاورزی در شهرستان فریمان افزود: حمایت های بی دریغ دولت تدبیر و امید در توسعه سامانه های آبی به ثمر نشست و اعتبارات ویژه ای به این امر اختصاص یافت.
وی بیان کرد: دولت یازدهم 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی و 2 هزار و 300 میلیارد ریال از ردیف ملی اسناد خزانه اسلامی به توسعه سامانه های آبی اختصاص داد.
وی اظهار کرد: با این میزان اعتبار به طور قطع تا مرداد سال آینده 85 هزار هکتار از کشتزارهای کشور به سامانه های نوین آبی مجهز خواهد شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 32 هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی با اختصاص یکهزار و 800 میلیارد ریال به سامانه های آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
عملیات اجرایی شبکه انتقال آب و آبیاری کم فشار در زمین های پایاب سد فریمان در سطح یک هزار و 350 هکتار با اعتبار 80 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 330 نفر، آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه داروسازی دام و طیور فریمان، که انواع دارو و واکسن های طیور را تولید می کند، با اشتغال زایی 430 نفر که یک هزار و 333 میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده، از جمله پروژه های افتتاحی شهر فریمان بود.
شهرستان 95 هزار نفری فریمان در 75 کیلومتری مشهد واقع شده است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.