حمید چیت چیان عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های درمانی، اقتصادی، ورزشی و زیربنایی خراسان رضوی با حضور رئیس جمهوری در مشهد افزود: این میزان استحصال آب در توسعه کشاورزی، صنعت و آبرسانی بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: سال 1395 طبق مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 11 طرح بر عهده وزارت نیرو گذاشته شد که یکی از آنها بهره برداری 14 سد بود اما با پیگیریها 15 سد آبگیری شد.
وزیر نیرو گفت: سد چهچهه که امروز در کلات بهره برداری شد چهارمین سد است که در دوره فعالیت دولت یازدهم در خراسان رضوی راه اندازی می شود. چهچه از سدهایی است که در نخستین سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم به خراسان رضوی وعده داده شده بود و امروز وارد مدار بهره برداری شد.
وی افزود: این پروژه جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی امسال وزارت نیرو بود که در کلات بهره برداری شد. سد چهچهه واقع در شمال شرق خراسان رضوی 15 میلیون مترمکعب آب در مخزن خود جا می دهد و به لطف الهی در نخستین سال بهره برداری سرریز شده است.
چیت چیان ادامه داد: همزمان شبکه پایین دست آبیاری و زهکشی این سد نیز اجرا شده است.
وی گفت: همچنین یکی دیگر از طرحهای اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو بهره برداری از 550 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی بود که تمام این میزان امسال بهره برداری می شود.
همزمان با بهره برداری از سد چهچهه، پست 132 کیلوولت شهید رجایی به همراه خطوط ارتباطی آن به منظور تامین برق مطمئن برای حاشیه شهر مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.