سیدابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری دو طرح عمرانی و بازدید از ظرفیتهای اشتغالزایی مناطق روستایی گناباد افزود: توجه به مناطق محروم و روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در آنها از سیاستهای مهم دولت یازدهماست.
وی ادامه داد: تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد شغلهای پایدار در مناطق روستایی به 250 هزار شغل افزایش می یابد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تسهیلات اشتغالزایی در قالب شرکتهای تعاونی، بهسازی معابر روستایی و مشاغل کوچک با تسهیلات با کارمزد هشت درصد و طرحهای مشارکتی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: 50 درصد تسهیلات بهسازی معابر روستایی توسط دولت و بقیه با خودیاری مردم تامین می شود. تسهیلات مشاغل کوچک نیز در قالب شرکتهای تعاونی و مجموعه های پنج نفره در بخشهای صنایع دستی و سنگهای زینتی و قالیبافی حداقل 300 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت می شود.
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: ‌80 درصد مجموع بودجه سال آینده کشور به اعتبارات جاری و 20 درصد عمرانی اختصاص یافته است. در این بودجه اجازه فروش 100 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به دولت داده شد.
محمد بنایی با اشاره به اختصاص 35 میلیارد ریال اعتبار توسط آستان قدس رضوی و دولت و در قالب یک طرح مشارکتی برای بازسازی قنات روستای روشناوند گناباد نیز گفت: ‌اجرای این قبیل طرحها نقش مهمی در رونق کشاورزی و توسعه و عمران مناطق روستایی دارد.
فرماندار گناباد هم با اشاره به مهاجرت تعداد زیادی از مردم مناطق روستایی این شهرستان به دلیل خشکسالی در سالهای اخیر گفت:‌ ایجاد اشتغال پایدار به عنوان رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید در ماندگاری و حتی مهاجرت معکوس مردم این مناطق نقش مهمی دارد و باید از این ظرفیت حداکثر بهره را گرفت.
محمدعلی نبی پور با اشاره به ظرفیتهای گردشگری گناباد خواستار سوق یافتن بیشتر اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در مناطق روستایی این شهرستان شد.
امروز با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دو طرح عمرانی و تولیدی در روستاهای سنو و روشناوند شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرحها شامل سالن ورزشی روستای روشناوند با زیربنای 1300 مترمربع و واحد تولیدی آب معدنی روستای سنو در مجموع 15 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
شهرستان 82 هزار نفری گناباد دارای دو بخش مرکزی و کاخک و 112 روستا است و 45هزار نفر از جمعیت این شهرستان در نقاط شهری و بقیه در روستاها ساکن هستند.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/7545/1858**خبرنگار: ‌فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.