سید مهدی رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 153 میلیون دلار در خراسان رضوی امسال مصوب شده است.
وی ادامه داد: میزان سرمایه وارده پروژه های سرمایه گذاری خارجی دارای مجوز و مورد تائید سازمان سرمایه گذاری کشور امسال 68 میلیون دلار است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از میان سرمایه گذاریهای مصوب، سه پروژه نیروگاه بادی با رقم 120 میلیون دلار با سرمایه گذارانی از کشور آلمان و برونئی و پروژه پردیس کاغذ پارسیان با رقم 15 میلیون دلار از کشور چین جزو بزرگترینها هستند.
وی افزود: غیر از این کشورها سرمایه گذاران عراق و افغانستان نیز در فهرست سرمایه گذاران خارجی استان خراسان رضوی در سال جاری حضور دارند.
رمضانی ادامه داد: علاوه بر این، تعداد اتباع خارجی که از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه به مرکز سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی مراجعه نموده و بدون اخذ تضمین دولت در قالب شرکتهای دو تا پنج نفره اقدام به ثبت شرکت نموده اند هزار و 359 نفر هستند.
وی گفت: این تعداد سرمایه گذار خارجی 641 شرکت را در خراسان رضوی به ثبت رسانده اند که در پی آن رقمی حدود 214 میلیون دلار سرمایه خارجی وارد استان کرده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: امسال علاوه بر طرحهای مصوب استان در هیات سرمایه گذاری خارجی، مبلغ 214 میلیون دلار نیز خارج از پوشش قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و بدون افزایش تعهدات دولت به استان خراسان رضوی وارد شده است.
7496/1858**خبرنگار: *آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.