به گزارش ایرنا، حسین انتظامی در این پیام که دوشنبه شب درمراسم اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان خراسان رضوی در مشهد قرائت شده،‌ آورده است:جشنواره مطبوعات خراسان رضوی، کارنامه و کارنمای پربرگ و بار اهل رسانه در این سرزمین نورانی و اقلیم معنوی است.
وی در این پیام خاطر نشان کرده است: خراسان رضوی، با پشتوانه غنی دینی، فرهنگی و تمدنی سالهاست منادی روشنگری، اخلاق، امید و آگاهی در سراسر ایران اسلامی است و رسانه های نامور و نوآور آن همواره در تراز بسامان ترین، بشیوه ترین و روشمند ترین رسانه های استانی و گاه همتراز و هسنگ رسانه های ملی و فرا ملی بوده اند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود عنوان کرده است: از این رو جشنواره مطبوعات خراسان رضوی، نه فقط مجالی برای سنجش مطبوعات یک استان، بلکه محکی به تراز رسانه ایرانی در برشی وزین و درخشان از آن است که استعداد های پرشماری را در سایه فرهنگ و معنویت نیرومند خود پرورده و جریان های رسانه ای پویا و خلاق بسیاری را از مطبوعات این دیار به رسانه های دیگر نقاط کشور تسری بخشیده است.
وی یادآور شده است: جای بسی امیدواری است که جشنواره امسال یکسره بدون دخالت دولت و دیگر نهادهای عمومی برگزار شده و خانه مطبوعات استان با استقلال وافی، عهده دار همه مراحل آن از سیاستگذاری تا اجرا بوده است و بی گمان چنین جشنواره ای خواهد توانست فرصتی متمایز و ارزشمند برای نقد رقابتمدار، استعدادیابی، کادر سازی، ذائقه سنجی، ذائقه سازی و ارتقای سواد و خودآگاهی رسانه ای پدید آورد.
انتظامی افزوده است : برای نیل به همین اهداف است که سیاست عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کناره گرفتن به نفع صنف پرتوان مطبوعات و از جمله در جشنواره هاست تا روزنامه نگاران فرهیخته، با تدبیر و همت خود، آثارشان را به دستگاه سنجشی جشنواره بسپارند و نتایج وثیق آن را چراغ راه خود سازند.
وی در این پیام خود آورده است: امید بخش تر آن که ایجاد سامانه الکترونیکی دریافت و داوری آثار نیز پرتوی از شفافیت، بی طرفی و اعتماد مضاعف بر جشنواره ها افکنده و احتمال هر گونه تبعیض و مداخله ناروا را از اساس منتفی کرده است.
نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی در هشت بخش اصلی شامل مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس و صفحه آرایی و بخش ویژه مشهد 2017، پایتخت فرهنگی جهان اسلام با رقابت بیش از 200 نفر و یکهزار و 100 اثر برگزار شد.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.