به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، دوشنبه در دیدار اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان با وی افزود: در مساجدی که در آن فعالیت کانونهای فرهنگی هنری کمرنگ بوده، با حضور کمرنگ جوانان مواجه شده ایم.
وی رمز موفقیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در نیازسنجی جامعه و تعامل با نهاد بسیج برای اجرای برنامه های مدون و تعریف شده دانست و گفت: تجربه مساجد فعال و پرمخاطب از حیث حضور جوانان نشان می دهد که تعامل کانون های فرهنگی هنری و بسیج بر جذب مخاطبان موثر بوده است.
امام جمعه تربت حیدریه در این نشست با انتقال دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تربت حیدریه، که هم اکنون در مکانی نامناسب در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، به مسجد جامع این شهر موافقت کرد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تربت حیدریه نیز گفت: طبق قانون، دستگاه ها موظفند در تامین امکانات این نهاد را یاری دهند، اما تا کنون تنها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امام جمعه از ما حمایت کرده اند.
حسین طاهری شمار کانون های فعال در مساجد این شهرستان را 121 کانون عنوان کرد و گفت: امسال سهم اعتباری ما بر اساس تعداد کانون ها 400 میلیون ریال بود که تنها 160 میلیون ریال آن تخصیص یافت.
وی افزود: برنامه های ما به طور کلی حول سه محور حمایت تجهیزاتی، حمایت مالی و نیز برنامه های مصوب دبیرخانه نظیر همایش های سالانه به مناسبت روز تاسیس نهاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با این ارقام خرد نمی توان برنامه های درخوری را اجرا کرد.
طاهری گفت: از مجموع 121 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان، تربت حیدریه 39 کانون، بخش مرکزی 29، بخش رخ 23، بخش کدکن 21 و بخش بایگ 9 کانون دارند.
وی اظهار کرد: این کانونها در حدود 571 مسجد شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد 134 مسجد روستایی است که در آن ها 70 کانون فعال و به طور متوسط هر کانون دارای 100 نفر عضو هستند.
دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 آغاز به کار کرد و دفتر این نهاد در تربت حیدریه از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده است.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.