عابدین عابدی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 برگزار می شود و حدود 300 نفر از خانواده شهدای شاخص جهان اسلام از کشورهای بوسنی و هرزگوین، تونس،سوریه، عراق و پاکستان در آن حضور می یابند.
وی خاطر نشان کرد:روز پنج شنبه 19 اسفند ماه و درآستانه روزشهید وایام وفات حضرت ام البنین( مادر حضرت ابالفضل العباس (ع)) که به عنوان روز تکریم همسران و مادران شهدا نامگذاری شده است پرچم های عتبات عالیات با حضور جمعی ازخانواده شهدای کشورمان و جهان اسلام در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به اهتزاز درمی آید.
مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران از برگزاری دو کنگره بین المللی دیگر در سال 96 هم زمان با رویداد مشهد 2017 خبر داد و گفت: کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم جهان اسلام و کنگره بین المللی شهدای منا از دیگربرنامه های در دست اقدام بنیاد شهید استان می باشد.
وی با تاکید برارائه یکسان خدمات به همه ایثارگران و خانواده معظم شهدای ایرانی وغیر ایرانی تحت پوشش این بنیاد گفت:خانواده شهدای مدافع حرم اعم از ایرانی و غیرایرانی تحت پوشش خدمات بنیاد هستند و تنها خدماتی نظیر مسکن که وابسته به داشتن تابعیت ایرانی است، برای خانواده های شهدای مدافع حرم غیرایرانی ارائه نمی شود.
عابدی مقدم ادامه داد:در بحث اعطای تابعیت نیز شورای عالی امنیت ملی اخیرا با پیشنهاد آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، مصوبه ای مبنی بر احراز هویت و معرفی خانواده شهدای غیر ایرانی مدافع حرم موافقت کرده است.
وی با تاکید برجایگاه قانونی شورای عالی امنیت ملی گفت: بر اساس مصوبه مذکور، کارگروهی تشکیل شده و لیستی از اعضاء خانواده این شهدای گرانقدر تهیه و برای وزارت امور خارجه ارسال کرده است و آن وزارتخانه نیز دستور صدور شناسنامه را به ثبت احوال فرستاده است اما به دلیل برخی ایرادات مطرح شده اقدامی از سوی این اداره صورت نگرفته است.
مدیر کل بنیاد شهید استان خراسان رضوی همچنین گفت:324 هزار نفر شامل خانواده و افراد تحت تکفل شهدا ، جانبازان و آزادگان استان تحت پوشش این اداره کل هستند.
وی اضافه کرد: پنج هزار فرزند شهید ، جانبازبالای 25 درصد و آزاده هنوز درلیست بیکاران این اداره قرار دارند و حدود یک هزار تن از این افراد را فرزندان شهدا شامل می شود.
عابدی مقدم در بخش دیگری ازسخنانش گفت: تا کنون 65 درصد از گلزار شهدای استان ساماندهی شده است و بر اساس طرحی چهار ساله که تاکنون یک سال از آن گذشته است بودجه ای 200 میلیارد ریالی برای این امر در نظر گرفته شده است که برای سال 95 تنها 18 درصد از اعتبارات آن تخصیص یافته است .
استان خراسان رضوی 17 هزار شهید، 48 هزار جانباز و سه هزار و 300 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی **انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.