به گزارش ایرنا، هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن از فردا شانزدهم اسفند ماه به مدت سه روز با حضور 400 نفر از متخصصان داخلی و خارجی در حوزه ایمنی و جامعه ایمن در مشهد برگزار می شود.
مهمانان خارجی این اجلاس از کشورهای مختلف نظیر تایوان، چین، کره جنوبی و سوئد هستند.
مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: پارسال منطقه یکم شهرداری مشهد به عضویت مجمع جهانی جامعه ایمن درآمد و روند عضویت منطقه ثامن مشهد نیز به پایان رسیده است.
امیر عزیزی افزود: بازدید مزبور برای قطعی شدن عضویت منطقه ثامن مشهد در مجمع جهانی جامعه ایمن تدارک دیده شده تا شرکت کنندگان در اجلاس آسیایی از نزدیک با این منطقه و پروژه نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آشنا شوند.
وی اظهار کرد: به همین مناسبت امشب برنامه حرم گردی نیز با حضور این افراد برگزار می شود.
شهردار منطقه ثامن نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: پروژه های اصلی طرح ملی نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی نظیر شارستان و خیابان 2 سطحی از پیشرفت 80 تا 90 درصدی برخوردار است و تلاش می شود این 2 مسیر تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.
محمود عیدی افزود: پروژه نوسازی منطقه ثامن و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از سال 1371 آغاز شده و در مجموع دارای 45 درصد پیشرفت فیزیکی است.
اجرای طرح بهسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در محدوده ای به وسعت 310 هکتار به چهار قطاع بزرگ تقسیم می شود.
فرایند نوسازی دو قطاع از این بافت به شهرداری مشهد محول شده و بازسازی دو قطاع دیگر بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن 16 تا 18 اسفند ماه جاری به عنوان سلسله همایش های رویداد مشهد 2017 در این کلانشهر برگزار می شود.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خُرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادف ها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستان ها، اماکن عمومی و منازل از جمله برنامه های جامعه ایمن است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی (آیسسکو) وابسته به سازمان همکاری اسلامی هر سال سه شهر از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند که در این راستا کلانشهر مذهبی مشهد برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شده است.
مراسم آغاز رسمی برنامه های رویداد مشهد 2017 نیز پنجم بهمن ماه امسال با حضور 250 میهمان خارجی در این شهر برگزار شد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.