محمد حسین عبداللهی روز یکشنبه در حاشیه برنامه های هفته فرهنگی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون باید 60 درصد از کانون‌های مساجد در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری استان فعالیت داشته باشند.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید در همه مساجد کشور، کانون های فرهنگی و هنری دائر شود که این کانون ها اکنون در حدود 30 درصد مساجد استان فعالند.
وی ادامه داد: در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه کشور باید در 25 درصد مساجد کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال می بود که این میزان در استان خراسان رضوی 27 درصد است.
وی گفت: گناباد با وجود ظر فیتهای بسیار در زمینه ایجاد و توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از داشتن ستاد هماهنگی و نظارت بر این کانون ها بی بهره است که باید با توجه بیشتر مسئولان شاهد تسریع در ایجاد آن باشیم.
وی تصریح کرد: یکصد کانون فرهنگی و هنری مساجد گناباد زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شوند و تقویت آنها نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط است.

**دستاوردهای مهم دولت یازدهم در رمینه فرهنگ و هنر
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز شنبه شب در جمع فعالان فرهنگی و هنری گناباد گفت: کاهش تصدی گری و ایجاد تحول در بخش های مختلف فرهنگی و هنری به عنوان دستاوردهای مهم دولت یازدهم در این استان ثمرات خوبی به دنبال داشته است.
ناصر نبی زاده در خصوص اقدامات شاخص فرهنگی و هنری درگناباد نیز اظهار کرد:‌ اجرای کاروان فرهنگ و هنر و برگزاری هفته فرهنگی از مصادیق این فعالیت ها است که موجب اعتلای فرهنگی جامعه در راستای رویکردهای دولت تدبیر وامید می شود.
وی ظرفیتها و موفقیتهای سینمای جوان گناباد درعرصه های بین المللی را یادآور شد و خواستاربرگزاری نشست های علمی برای بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی آن شد.
فرماندار گناباد هم گفت: دولت یازدهم تلاش می کند با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و واگذاری ممیزی هنر به آنان برای توسعه کمی و کیفی و رفع مشکلات این بخش گام بردارد.
محمد علی نبی پور ادامه داد: دولت یازدهم سعی می کند با تعامل با هنرمندان و اعتماد به آنان، این بخش به موفقیتهای بسیاری دست یابد که مشکلات پیش روی این مساله تنها با تعامل و همراهی هنرمندان و فعالان این بخش رفع می شود.
وی گفت: شهرستان گناباد از ظرفیتهای بسیاری در بخش های مختلف فرهنگی برخوردار است به طوری که 25 درصد جمعیت این شهرستان دانشجو هستند و فعالان و هنرمندان گنابادی با خلق آثار فاخرافتخاراتی برای کشور درعرصه های داخلی و بین المللی کسب کرده اند.
هفته فرهنگ و هنر گناباد با هدف معرفی ظرفیتهای این بخش و بررسی راهکارهای توسعه کمی و کیفی آن از چهاردهم تا بیست و یکم اسفندماه در حال برگزاری است.
برگزاری نمایشگاه هنرهای تجمسی، گردهمایی هنرمندان و مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد، کارگاهها و ویژه برنامه های هنری، نمایش عروسکی، شب شعر، اجرای موسیقی، شعر خوانی و سخنرانی های ادبی از جمله برنامه های هفته فرهنگ و هنر گناباد است.
از مجموع یکهزار و 700 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان خراسان رضوی 678 کانون شهری، یکهزار و 20 کانون روستایی،29 کانون تخصصی و بقیه در مصلی های نماز جمعه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی فعال هستند.
شهرستان گناباد دارای 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت، انجمن فرهنگی و هنری، آموزشگاه آزاد هنری، سینما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 11 کانون آگهی و تبلیغات، 11 نشریه محلی و چاپخانه، چهار پایگاه اطلاع رسانی دارای مجوز، 2 شرکت سینمایی و 89 کانون فرهنگی و هنری مساجد است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.