جواد ستاری روز یکشنبه در نطق پیش از دستور نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود : تحقیق و تفحص از ابزارهای نظارتی شورای شهر است و همیشه این مهم برعلیه فرد نیست بلکه برای شفاف سازی است.
وی با تاکید بر اینکه برخورد با کارگزاران متخلف از سیره حضرت علی(ع) است ، افزود : در ابتدای شروع به کار شورای چهارم قرار بود اعضای شورا در هیچ یک از عزل و نصبها در شهرداری دخالت نداشته باشند ولی متاسفانه این مورد نیز محقق نشد و دخالتهایی از سوی برخی اعضا صورت گرفت .
وی خاطرنشان کرد: این موارد موجب شد که نقش حمایتی شورا بر وظیفه نظارتی آن غلبه کند و این درحالی است که سازمان بازرسی استان تا کنون بارها در خصوص موارد مختلف به شورای شهر نامه برای ارائه توضیحات ارسال کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد : اگر در شورا به وظایف نظارتی خود عمل می کردیم دیگر لزومی به ورود دستگاه بازرسی نبود.
ستاری در خصوص انجام تبلیغات زیاد برای بهره برداری از مرحله اول خط دوم قطارشهری و سایر پروژه های شهری اظهار کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است لذا انصاف نیست برای معرفی خود هزینه های میلیاردی انجام داد و در مقابل سئوال خبرنگاران در این خصوص از ارائه پاسخ منطقی عاجز بود.
وی ادامه داد: همچنین طبق گزارش های رسیده برخی از کارکنان شهرداری برخورد مناسبی با ارباب رجوع ندارند که این امر باعث افزایش نارضایتی شهروندان شده است ولی متاسفانه مدیران نه تنها با این افراد برخورد نمی کنند بلکه از این رفتارها حمایت نیز می کنند.
وی با بیان اینکه برخی مصوبات شورای شهر فقط برای مردم عادی اجرا می شود، افزود : به عنوان نمونه ساختمان هایی با تخلفات بارز در سطح شهر احداث می شود ولی هیچ گزارشی از تخلفات آنها به کمیسون های مربوطه ارائه نمی شود.
ستاری گفت : مبلغی که شهرداری از توقفگاه های حاشیه ای از مردم می گیرد 2 برابر نرخ پارکینگهای زیر نظر اتحادیه است و هیچ رسیدگی به این مهم نمی شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد : فساد به جریان خاصی وابسته نیست پس اشخاص را نباید خط قرمز خود قرار داد و قانون باید ملاک باشد.
ستاری تاکید کرد : در دوره بعد نامزد شورای اسلامی شهر مشهد نخواهم شد بنابراین بیان این مطالب برای تبلیغات نیست و تنها به دلیل شفاف سازی صورت گرفت.
شورای اسلامی شهر مشهد 25 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل دارد.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.