فرماندار تایباد در این نشست گفت: هدف از این نشست دستیابی به همدلی است که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و این برنامه ها و مراودات در اولویت سیاست های دو کشور قرار دارد.
حسین شرافتی راد افزود: تعاملات و روابط در حوزه های مختلف موجب ارتباطات بیشتر با کشورهای همسایه می شود، از این رو ارتباطات در این زمینه افرایش یابد.
وی شتاب بخشی به روند صادرات از ایران به افغانستان را یادآور شد واظهار کرد: در حال حاضر یک سوم نیاز بازار کشور افغانستان و 50درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از مرز دوغارون انجام می شود که این مهم نشان دهنده بازار پسندی کالاهای ایرانی است.
وی گفت:توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه ایران به ویژه به سبب اشتراکاتی که وجود دارد به نفع طرفین است و به طور قاطع مسیر رشد استان را نیز فراهم می کند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استانداری هرات افغانستان نیز گفت:آن چیزی که روابط اقتصاد خارجی را می سازد،ارتباطات و اطلاعاتی است که ارزش استراتژیک فراوان دارد.
احمد شعیب معصومی افزود: در چند سال اخیر گام های موثری در راستای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان برداشته شده است که در این زمینه دولت افغانستان توانسته تجارب خوبی از دولت ایران در همه زمینه ها کسب کند.
وی اظهار کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان مشترکات فرهنگی را سرمایه ای بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور می دانند و از هر گونه ابتکارات در این زمینه به طور متقابل در سطح دولت حمایت می شود.
وی گفت: استان خراسان رضوی و مرز دوغارون نقش به سزایی در اقتصاد و رونق بازارهای کشور افغانستان دارد و در حال حاضر روزانه بیش از 300دستگاه کامیون ترانزیت از ایران وارد افغانستان شده و 6 هزار تن انواع کالا را وارد افغانستان می کنند.
اعضای این کمیته با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی و بررسی رفع موانع صادرات و رفع برخی از مشکلات رانندگان دو کشور وارد ایران شده اند.
این گروه 20 نفره عصر امروز با هدف تعاملات بیشتر با مسئولان خراسان رضوی، تایباد را به مقصد مشهد ترک کردند.
شهرستان مرزی تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
6012/7494 هبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.