ابوالفضل تیموری روز پنجشنبه در حاشیه مانور امداد و نجات در محل مجتمع تجاری، اداری و مسکونی زیست خاور مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 600 عدد شیر هیدرانت در سطح این کلانشهر وجود دارد که با حمایت مسئولان باید شمار آن افزایش یابد.
وی کاربرد شیر هیدرانت را در امر آبرسانی در حوادث آتش سوزی بسیار مهم توصیف و بیان کرد: میدان شریعتی از مناطق پر رفت و آمد در مشهد و دارای ساختمانهای تجاری زیادی است اما در این محدوده فقط یک شیر هیدرانت نصب شده است.
مدیر منطقه دوم سازمان آتش نشانی مشهد در ادامه به مانور چندمنظوره امداد و نجات در مجتمع تجاری، اداری و مسکونی زیست خاور اشاره و بیان کرد: این مانور امروز با حضور 50 آتش نشان و 12 خودروی سبک و سنگین برگزار شد.
وی افزود: مجتمع زیست خاور در منطقه ای حساس واقع شده و از محلهای پر تردد زائران و مجاوران می باشد لذا ضروری است امدادگران و آتش نشانان با این ساختمان و راههای خروج اضطراری در مواقع بروز حریق و حادثه آشنایی لازم را داشته باشند.
تیموری ادامه داد: به همین دلیل پس از رایزنیهای چهارماهه سرانجام مدیر این مجتمع با برگزاری مانور موافقت کرد.
وی با اشاره به انجام عملیات مهار آتش فرضی و عملیات امداد و نجات در ارتفاع در این مانور گفت: ماموران یکی از ایستگاههای آتش نشانی مشهد در ماههای اخیر بطور تخصصی در خصوص کار در ارتفاع آموزشهای لازم را فراگرفتند و در این مانور نیز تواناییهای خود را به اجرا گذاشتند.
هزار و 300 آتش نشان در قالب 48 ایستگاه در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون مشهد خدمت می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.