علی ربیعی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از 2 شرکت تولیدی در شهرک صنعتی مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از بخشهایی که ظرفیت خالی و زمینه ایجاد شغل گسترده در کشور دارد بخش پوشاک است.
وی ادامه داد: مشکلات عرصه پوشاک به دلیل اندازه بنگاهها، بخش طراحی و نوع برش پارچه توسط دستگاهها و به اصطلاح دورریز پارچه بوده که با برطرف کردن این موارد، اشتغالزایی در این بخش نیز رو به گسترش می باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش بینی می شود در صنعت پوشاک ایران 500 هزار نفر مشغول کار شوند.
وی افزود: در بنگلادش حداقل 20 میلیون نفر در بخش پوشاک مشغول کار هستند و یا در ترکیه بیش از 2 میلیون نفر در صنعت پوشاک فعالیت می کنند بنابراین رقم 500 هزار نفر برای کشور ما زیاد نیست و می توان به سرعت آن را ایجاد کرد.
ربیعی ادامه داد: شرکت تعاونی سالارپوش در مشهد یکی از نمونه های موفقی است که بعد از برجام توانست با شرکت ال.سی.وای.کی.کی ترکیه قرار داد امضا کند و در نخستین مرحله این شرکت ترکیه ای 2و نیم میلیون دلار سفارش داده است.
وی گفت: ایران از قدیم سنت دوزندگی قوی داشته است. مشهد نیز ظرفیت زیادی برای گسترش مراکز پوشاک و کفش دارد و برنامه های مختلفی برای رسیدن به این هدف در حال اجرا است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای حضور در همایش خیرین اشتغال کشور، نشست سراسری هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست و افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای ویژه توانیابان و معلولان جسمی و حرکتی به مشهد سفر کرده امروز نیز با حضور در شهرک صنعتی مشهد از شرکت تعاونی پوشاک سالارپوش و شرکت تولیدی کفش پاژگام نوین بازدید کرد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.